Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 30 maj 2010

Psyksjuk tränare

. . . om en av mina spelares bästa kompisar gick ut och kallade mig för psyksjuk i media?

Jag hade nog undrat vad som fått kompisen att säga så och jag hade nog tagit ett litet snack med den spelaren direkt.

Spelaren skulle förstås säga att det får stå för kompisen.

Mhmm...men VAD är det som får kompisen att så kraftfullt fördöma mig som tränare då?
Om jag har ett lag med fem anfallare, dessutom har seriens och kanske världens bäste forward på en position, och vill låta alla spela en del, hur ska jag då agera som tränare utan att byta ut någon?

Det ingår ju på något vis i en lagidrott att man ibland får maka på sig hur bra man än är. Om man dessutom inte är i full form så ingår det ju också att vara lite ödmjuk.

Jag hade nog blivit lite småtrött på spelarens kompis men även på spelaren.

Om kompisen dessutom är betald av spelaren och kallas för spelarens agent så hade jag ju undrat hur det kom sig att spelarens lakej spred såna uttalanden.

Spelaren, tränaren och agenten i detta fall är naturligtvis Zlatan, Guardiola och Raiola.

Nu tränar jag ju inte FC Barcelona så mitt agerande hade ju fått vara lite därefter också.

Men om jag tränade FC Barcelona så hade jag köpt in en ny anfallare och sålt den där gnällspiken och låitit kompisen gnälla på en annan tränare.

Zlatan började strålande i Barcelona och fick många bollar att jobba med och satte dem. Han spelade grymt bra och levererade passningar även till Messi och de andra lagkamraterna.

Messi såg t.o.m. lite blek ut i vissa av matcherna i början av säsongen.

Rätt vad det var så slutade bollarna komma till Zlatan. Undrar om det sammanföll med Iniestas skada? Nåväl, Messi fick mer boll att jobba med och han "vägrade" släppa bollen vidare. Zlatan fick en mer och mer undanskymd roll där han tydligt beordrats att vänta på långa bollar i bortre änden av straffområdet.

Vad hände sedan först?
Zlatan behövde ledigt och åkte på skotersemester med familjen och kom hem till Barcelona med lite sår på kinderna. Guardiola hytte med fingret åt en till synes butter Zlatan. Raiola gick strax därefter ut och anklagade vissa spelare i Barcelona för att vara själviska.

Sedan dess har Zlatans roll och betydelse för FC Barcelona blivit allt mindre.

Barcelonas klubbpresident, Laporta, har nu gått ut med ett meddelande om att Zlatan är jätteviktig för klubben.

Raiola ryktas ha kontaktat klubbarna i Manchester och Milan för att de ska lägga krut på att köpa loss Zlatan. Det tror jag är helt sant faktiskt.
Frågan är nu bara var Zlatan hamnar inför hösten.

Trist nog så ser Milan ut att ligga väldigt nära tillhands.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar