Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 19 maj 2010

En signal om något

Körde hårt i roddmaskinen på gymmet igår.
7000 sega metrar som är lika roliga som en rotfyllning.
Efteråt är det däremot jäkligt skönt.

Jag slås ofta av att det är så många som tränar på gym som inte är svettiga när de tränar.
De går omkring där och småfjöser lite och vilar och pöser mest hela tiden.

Bland annat sitter de och läser när de cyklar eller går i stairmastern. Hur f-n klarar man det om man vill få ut något ur träningen?

Igår var det en snubbe som satte sig i roddmaskinen intill min.
När han rott i 30 sekunder ringde hans fucking telefon med en något enerverande signal.
Killen svarar naturligtvis "Tjena Danne vad vill du? Hallå...*Klick*" Ingen där alltså.
Ja, det är ju inte svårt att räkna ut efter tio signaler att snubben lagt på i andra änden.
Strax därpå ringer telefonen igen och när han ska svara denna gång så tappar han telefonen i golvet.
Delarna flyger ut åt alla håll och kanter och snubben intill mig svär högt.

Kan det ha varit en signal om något. . . . kanske att man ska fokusera på träningen när man är på gymmet?


Well, jag kan bara konstatera att jag kände en stark tillfredsställelse över detta och rodde hem de sista 1000 metrarna med ett lätt leende över mina läppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar