Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 30 maj 2010

Grattis Iceland!

Segrare i Elitloppet 2010 - Iceland. Tränare: Stefan Melander. Kusk: Johnny Takter.
Spets hela vägen och säkert undan till slut före en bra spurtande Torvald Palema med Åke Svanstedt i sulkyn.

Jepp, jag hade lämnat in en V75:a också.
Spikade Raja Mirchi och Save The Quick.
Att man aldrig lär sig.

Lyssnade innan inlämningen på spekulationerna av lennart Forsgren och Anders Lindqvist. Jajamensan, Save The Quick skulle ju vara överlägsen. Hmm...en för mig okänd häst och kusk. Eller Ok, Bazire är ju inte okänd men ni hajar.
Äh, vaffan, jag kör på den ändå.
Raja Mirchi stod i 84 % när jag lämnade in. Verkar ju stenklart, eller hur?
Ja ja ja...det är det ju aldrig men på förhand var det många som hade spik på den.

Innan jag slutför spikuppföljningen kan vi titta lite på de andra loppen.
Näpp, Nu Pagadi räckte inte. Lucky Jim hade kaxiga jänkare kring sig...innan loppet.
Torvalds försöksheat var svårläst på förhand. Skulle Svanstedt köra i spets el´ler hur skulle det bli. Nu höll han på att fastna invändigt men kom loss och spurtade strålande till seger.

I övriga lopp garderade jag upp Somekindacatch och i Won´t dance. Mycket för snacket av herrarna Forsgren och Lindqvist. Yiiihaaa...vad glad jag är för det. Idiot!
Jomen, fransmännen kommer ju med värsta gänget och Kolgjini är ju livsfarlig.

Då återkommer vi till de jag spikade - Raja Mirchi och Save The Quick.
Pebbly skulle ta spets i den sistnämndes lopp och gjorde så. Sedan skulle Goop släppa till någon. Yepp, kanske det. Men favoriten la sig i andra utvändigt och väntade där. Sedan kunde Goop och Pebbly bara rinna undan. Bra jobbat Bazire!

Raja Mirchi då?
Tja, jag har ju varit inne på det förut.
Lutfi Kolgjini är Sveriges bäste galopptränare.
Han körde galopp i fem av sina sex lopp på V75 idag.

1 kommentar:

  1. Du är ju riktigt rolig när du är förbannad.

    Skriv gärna mer om trav.

    Björn (Inte Goop)

    SvaraRadera