Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 9 maj 2010

Birro förälskad i Totti och yr i bollen

När man är kär kan man ju lätt bli lite förvirrad.
Totti satte två mål i dagens match och hänger därmed på Inter i striden om ligasegern.

Marcus Birro löper amok och bloggar om att hur hatad Totti är i hela världen och att han "får oresenligt mycket skit och hat från folk med begränsad syn på fotboll."

"Jag är stolt och glad att jag hela tiden försvarat honom." fortsätter Birro att yra.

"Totti...

Ti amo." Avslutar den unge halvitalienaren sitt inlägg.

Han är nästan för go.

Men, han får ju mig att läsa hans rader och det är ju skoj.
Jag gillar Birro och jag gillar att läsa hans blogg.

Det är bara det att jag tror Birro är liiiite ute och cyklar om han tror att hela fotbollsvärlden hatar Totti för att han sparkade ner Balotelli.
Jag menar, det är ju inte precis som om att han sparkade ner prinsessan Madeleine...eller hur?

Jag tror de flesta av oss inte bryr sig särskilt mycket om vilka Totti sparkar ner.
Men lite extra lite bryr vi oss nog ifall den han sparkar ner brukar få egna hjärnsläpp med jämna mellanrum och dessutom fått rött kort mot Sverige i junior-EM.
Så, lugna ner dig lite Marcus och sätt ut känselspröten lite längre ut mot verkligheten.

Sedan kan jag ju säga att det generellt sett är lite svagsint att ALLTID försvara en snubbe som ibland agerar, milt sagt, tvivelaktigt. Jag menar, det ÄR ju inte ok att inför miljontals tittare sparka ner folk på ett sätt som i övriga delar av samhället hade gett några års fängelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar