Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 4 maj 2010

Göteborg Cup och Axa Floorball cup

Tänkte ta en liten titt på grupperna i Göteborg cup för de lag som intresserar mig litet.

Högsbo AIKs grupp ser riktigt tuff ut.
Malmhaug KFUM har visst en riktigt vass lirare i truppen. Hammarbyhöjden spelar i Stockholms division 3 och det brukar normalt sett vara snäppet värre än division 3 på västkusten. Mölndals IBF har ju rasat som en sten genom serierna de senaste åren så de räknar jag med att vi slår.
Tönsberg är otroligt svårbedömda och blir en joker även för de två favoritlagen.
Vi har tränat . . . Rättare sagt så har vi inte tränat de sista veckorna så jag räknar inte med någonting i denna cup annat än att vi ska ha lite skoj.

I övrigt är det många bra lag med i cupen - Kärra IBK, Backadalen, Floda IBK och Sportlife som avslutade vår serie bra. Utöver detta har jag inte spanat in de utsocknes lagen men det finns nog en hel del duktiga lag bland dessa också.

För Frölunda IBK så möter de Malmhaug KFUM, Varla IBK, IBK Hallsta och St Croix IBK.
Varla ska Frölunda slå och likaså IBK Hallsta. Dessa lag har aldrig gjort något större väsen av sig i cup- eller seriesammanhang. St Croix IBK kan jag inte heller tänka mig ska utgöra något större hot. Då kvarstår Malmhaug KFUM som vann sin P93-serie och knappast är något dåligt lag.
Tyvärr är det ju lite svårt att veta hur det egentligen står till med spelarkvaliteterna eftersom de bästa P93:orna troligen spelar i en juniorserie.
Men ok, Frölunda bör kunna komma tvåa i alla fall och har definitivt chansen att vinna gruppen.

I den andra gruppen dyker det upp lite andra roliga lag såsom Diamonds Sport Klub från Ungern. Linghems Sk som håller till i trakterna av Linköping vann sin P93-serie och bör därmed vara ett hyfsat bra lag. Bjärred, Lindås och Eken känner vi till sedan förr och av dessa tror jag Eken är starkast. Jag blev sisådär imponerad av Bjärred när vi mötte dem för ett par säsonger sedan. Lindås tror jag har sina bästa på Cup uppe i Falun och därför blir Eken favorit till att ta hem gruppen och faktiskt även hela cupen.

Viking Line Cup har hastigt och lustigt bytt namn till Axa Floorball Cup.
Gick Viking Line i konkurs eller vad hände där egentligen?

I HJ18 är hela Göteborgseliten med - Partille IB, Lindås IBK och Pixbo Wallenstam. Sedan finns där även bl.a. Frölunda IBK.

Frölunda möter Farsta, Tyresö/Trollbäcken, Härnösand och Skogås/Trångsund.
Farsta, Tyresö och "Trånkan" spelar alla i samma serie och jag tror Farsta är starkast av dessa.
De har dock två lag med i cupen och då är det svårt att veta hur de fördelar gracerna.
Frölunda bör dock ha goda möjligheter att gå vidare härifrån.

I övrigt finns många bra lag med i Falun - Täby, Västerås, Järfälla m.fl.
Som vanligt är vårcupen i Falun ett riktigt getingbo.

Jag brukar vara helkass på att tippa segrare i dessa cuper när det är så många lösa trådar så jag avstår den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar