Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 15 april 2010

"Otroligt sugen på hund igen..."

En gammal handbollskompis som jag har som vän på facebook har skrivit en kommentar på sin sida "Blev otroligt sugen på hund igen."
He he.... Tja du, Urban, det var inte ett särskilt politiskt korrekt uttalande.
Menar du det hemska alla söder om Dalälven tänker eller är du bara sugen på att skaffa dig en ny lurvig kompis?

För övrigt är jag en otroligt kass Facebookvän. Jag är nästan aldrig inne på min sida och jag besvarar aldrig alla dessa förfrågningar som man får där. Hur orkar folk och vad betyder det att man har 231 546 vänner på Facebook?

*******************************************************************************

Spanade in Draknästet igen och såg den värsta pitchen hittills.
Killen måste ha skämtat men samtidigt så såg det äkta ut.

Först kliver lufsar han in och börjar bara babbla om sin idé.
Då säger Mats Gabrielsson "Vad heter du?"
"Eh, Mattias. Vad var det du hette nu igen? Gabrielsson var det ja. Det är du som är mest intressant här."

Då börjar de andra drakarna att röra på sig och skrattar lite smått åt Mattias men sitter ändå tålmodigt och lyssnar.

Mattias börjar åter berätta om sin idé men avbryter efter några meningar och tar fram sin telefon och tittar på den. "Ja, just det, jag ska ju trycka på start här. Jag har ju bara tre minuter på mi. Ja, två minuter nu."

Han fortsätter med idén och delar ut lite papper till drakarna.
"Ni kanske kan skicka vidare dessa. Råkade spilla lite kaffe på dem".

Mattias fortsätter prata igen och blir så avbruten av telefonen som plingar.
"Oj, där hade mina tre minuter gått...stänger av ljudet.."

Då frågar Rickar Båge vad han vill ha och då svarar Mattias att han hellre vill ha Mats som investerare. ... ???
"Jo, men vad erbjuder du?" fortsätter Båge.
"Jo, alltså, jag erbjuder Mats Gabrielsson..."

Då bryter nästa drake in och frågar varför han tar upp deras tid om han inte är intresserad av någon annan än Mats Gabrielsson.

"Nä, ni sitter ju bara där och dissar folk på löpande band." svarar då denne Mattias.

Man kan ju undra om han var en inplanterad skådis som var där för att få lite snurr på programmet? Kul var det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar