Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 4 april 2010

Baby Viking

Det som är kul med en egen blogg är ju att man kan variera innehållet lite som man vill. Du som läsare kan ju välja att tycka att det är skitdåligt att inte bara få till dig information om varför Liverpool inte slog Birmingham idag men samtidigt måste det ju vara lite spännande att öppna denna sida.

Idag skriver jag om Baby Viking som är en bärsele för nyfödda som jag såg en pitch för i Draknästet i veckan. Jag tyckte produkten var grymt bra och kände att jag direkt hade köpt den om jag hade barn i rätt ålder. Nu vet jag ju dessutom att ett par av gubbarna i laget har små små små hemma så det här är ett tips till er också.

TV är ju TV och i Draknästet satt drakarna och uttryckte oro för att utmana de stora aktörerna på marknaden bla bla bla. Jag har ingen aning om hur de gör upp sina dealar innan programmen för att undvika offentlig budgivning som driver iväg priserna men det känns aningen uppgjort ibland.

Mats Gabrielsson heter en av drakarna som investerar i idéerna som presenteras och han är en rätt torr och avhyvlande man som direkt kapar de idéer han inte tror på. Idén kan visserligen vara bra men i TV blir Gabrielssons roll att kapa presentationen om den inte innehåller uppgifter om marknadens möjliga storlek och om presentatören inte har räknat på målgruppen.
Den här gången var det han som nappade på idén och idag såg jag en annons i en tidning för just bärselen Baby Viking. Faktiskt första gången jag sett en TV-produkt komma ut i verkliga livet och det var rätt skoj.

Så om ni har en liten en som ni bär omkring på eller om ni snart ska få en så tycker jag ni ska ta en titt på Baby Viking.


http://babyviking.com/

3 kommentarer:

  1. Hej, "Ryssfemmor".
    Kul du skrev om oss, ´nu i helgen ställde vi ut produkten till allmänhetens indpektion för första gånggen, på Baby & Barn mässan i Göteborg.
    Det var mycket intresse och både Baby Björns Utvecklingsansvariga och något som verkade vara en jurist från Baby Björn var där (en välklädd person som ackompanjerade utvecklingsansvarige BB-killen låtsades vara intresserad men ställde de frågor jag skulle ställt till "fienden" + att hon frågade vad pris i distributörsled skulle vara mm. Hobn ville dessutom ha reda på vad den läkare heter som vi samarbetar med, grejjen är den att vi jobbar med flera läkare, föräldrar och barn från 2540 gram, jag vil inte att de skall utsättas för BB´maskineri, det har de inte gått med på , de har gått med på att ge feedack, råd och professionella synpunkter på produkten - helt utanersättning!!).
    Förolämpa min lilla intelligens var vad de gjorde särskilt när killen från BB ville att jag skulle skicka min gamla BabyBjörn Active som öppnade sig i grenen så att vår son Viking trilade rakt igenom selen, till dem. Jag förklarade att jag nog inte var så korkad så att jag skulle skicka den till dem och att det inte var tillverkningsfel utan konstruktionsfel och fel i säkerhetstänket som gjorde att den selen och alla andra Baby Björn Active selar kan öppna sig i grenen. Han tjatade på om att de skulle minsann inte slarva bort selen, men jag förklarade att det kunde de glömma. Om BB hade någon stil som helst skulle de återkalla alla selar med den konstruktionen (inklusive de som flyter runt på andrahandsmarknaden) och fixa det, precis som TOYOTA gjort nu. Ju tidigare man gör det ddeso mindre pinsamt och billigare blir det.
    Det handlar trots allt om trovärdighet.

    SvaraRadera
  2. Hej Mark!

    Jag gillade själv aldrig att ha mina barn i bärsele bland annat just pga de brister som du påpekar och som Baby Viking eliminerar.

    Jag gillar av naturen underdogs och i marknadskriget mot babyjättarna är Baby Viking verkligen en David i kampen mot Goliat.

    Jag håller tummarna för er framgång och att ni lyckas etablera er med bra produkter på marknaden.

    //Anders

    SvaraRadera
  3. Jag köpte en babyviking bärsele på Baby & Barnmässan i Göteborg. Den har dock fortfarande inte levererats och jag får inga svar på mina mail vilket börjar göra mig lite fundersam och tveksam om det verkligen var ett så bra köp som jag fick intryck av att det var. Trist.

    SvaraRadera