Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 28 december 2009

Storvretacupen och Rekordmatchen

Frölunda IBK gjorde ett starkt gruppspel och tog sig vidare till slutspel som grupptvåa efter obesegrade Täby FC.
Täby fick sedan möta Vålberg som blev grupptvåa efter att ha slagit stryklaget Sten Sture BK som hade 16 minusmål efter två matcher, mot Huddinge och Vålberg.
Nu fick Frölunda möta Bele Barkarby som jag tror var ett betydligt bättre lag än Täbys motståndare Vålberg. Bele var starkare och Frölunda slogs tyvärr ut.

Täby är kvar i cupen och möter om en stund Kloten Bülach Jets i kvartsfinalen.
Detta Täby är lite intressant för mig eftersom jag såg dem i Falun redan för tre år sedan. Ett intressant lag och jag tog med mig en del av deras anfallstaktik till mitt lag. Särskilt tanken om att dra iväg en snubbe djupt i anfallszon. Undrar om de fortfarande kör med den?

Ett annat väldigt intressant möte som börjar om fem minuter är kvartsfinalen mellan Partille IBS och Pixbo Wallenstam. Det blir ett riktigt prestigemöte om vilket lag som är bäst i väst.

**********************************************************************************

Ikväll har även Rekordmatchen spelats på Nya Ullevi mellan Frölunda och Färjestad.
Frölunda vann med 4-1 och Fredrik Pettersson var matchens stjärna med fyra poäng. Tre mål och ett assist tror jag men jag är absolut inte säker och orkar inte checka uppgiften.

Det blev ett Europeiskt publikrekord för ishockey och det var ju toppen.

Jag såg bara matchens sista tio minutrar och ah. . . jag vet inte.
Jag ÄR tyvärr inte imponerad av Elitseriehockeyn. Det är som om skydden är för tunga eller nå´t åt det hållet. Spelarna åker omkring och buffar på varandra som något smidigare sumobrottare och ibland får de till en passning till rätt adress och då applåderar alla.
Skotten är fjuttiga och skjuts som i slow motion och ibland undrar jag om målvakten har druckit Caustic Soda innan match för att kunna släppa in såna puckar som de släpper in.

Men. . . Vad kan jag säga?
GRATTIS till Europarekordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar