Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 19 december 2009

60 miljoner på V75

Ok, idag är det sista chansen att vinna de stora stålarna inför julshoppingen. . . eller Thailandsresan om du så vill.

Här kommer ett bergsäkert tips att ta fasta på.
Jag köpte just en Harry Boy och fick där sex hästar i första loppet.
I de andra loppen fick jag 1-2-3 hästar.
Alltså har jag flest hästar i första loppet och det betyder att favoriten vinner i första loppet. Spika alltså nr 2 Katjing i första.
Nu är det ju några timmar kvar så favoritskapet KAN ju rinna över på nr 9 Hardy Ribb men vänta ett tag till och satsa på streckfavoriten. Slår aldrig fel.

I lopp 3 valde jag mellan att lämna loppet öppet eller markera både nr 4 och nr 9 eller möjligen bara spetsfavoriten nr 4 Copper Beach. Till slut så lämnade jag kupongen öppen förutom spiken på nr 2 i sista loppet Local Conch.
Detta gjorde att jag fick nr 1 och 9 i avdelning 3.
Alltså kan ni satsa degen på nr 4 Copper Beach i avdelning 3.

Jag har ju också spikat Local Conch i sista.
Hmm....bergsäkert?
Nä nä nä. . . . här vinner andrahandsfavoriten med sju längder efter att favoriten vikt ner sig i någon mystisk åkomma 500 meter kvar.
Med andra ord vinner Minos Vang eller Oceans Eleven detta lopp.
Varför ingen annan kanske du undrar?
Jo, om man spricker i ett lopp så vill man ju att det ändå blir en storskräll men har man spikat en storfavorit så är regeln att andrahandsfavoriten vinner. ALLTID!

Ok, lycka till med dina travtips idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar