Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 18 december 2009

Quickfix

Ok, jag måste erkänna att jag är jävligt trött på denne Tomas Quick.
Jag har inte ens orkat läsa artiklarna som har skrivits om honom det senaste.
Vilket pannben det där är.

Nu när hans fall ska omprövas kan det ju iofs visa sig att han är riktigt smart som kan kräva skadestånd av staten efter att ha suttit oskyldigt dömd i ett antal år.
Jag har dock lösningen på detta. . . en s.k. Quickfix. Mer om detta längre ner.

Tomas Quick var för mig, som gammal Malmbergsbo, en lattjo figur när han dök upp och tog på sig Appojauremordet. Que ? Var nog reaktionen hos de flesta.
Ända sedan Appojauremordet skedde har det ryktats om en kroppsbyggare som tältade i närheten den natten tillsammans med sina två kamrater. Ryktet säger att de tre kamraterna spritade på rätt hårt och blev osams. Kroppsbyggaren drog iväg och var borta länge innan han kom tillbaks helt blodig. Tydligen så vågade ingen av de två kamraterna att vittna och därmed så gick kroppsbyggaren fri. Det sägs att kroppsbyggaren egentligen var ute efter att göra slut på sina reskamrater. Jag tror att det gjordes ett inslag i Efterlyst om detta också.
Hursomhelst så vet man ju inte var Tomas Quick har haft sina stövtåg men att just han skulle ha varit i Appojaure verkade osannolikt. När man sett videorekonstruktioner av mordet så hade ju Quick inte heller någon aning om hur mordet gått till. Alltså, en amatör kunde se att han inte gjort det han tog på sig. man hörde på filmen hur poliserna ställde ledande frågor typ "Gjorde du inte såhär sedan?".
De övriga morden kan jag dock inte uttala mig om.

Nu finns det visst risk att Quick begär skadestånd om han blir frikänd.
Min Quickfix är följande.
Frikänn honom för morden.
Tilldöm honom ett skadestånd.
Döm honom till livstids sluten psykvård.
Döm honom till ett skadestånd motsvarande skadeståndet till honom. Detta för de anhörigas lidande, att skyldiga mördare gått fria och för att ha tagit samhällets resurser i anspråk.

Voíla så har vi löst bekymret.

Kroppsbyggaren kilade vidare för ett antal år sedan och han lär ha våndats över Appojauremorden så länge han levde. Han dog för övrigt under någon form av dilerium där han jagad av demoner hoppade in genom fönstret på ett hus och där sedan högg av sig sina ena arm och förblödde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar