Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 5 december 2009

LED-TV på gång

Jag har precis börjat titta efter en ny TV och var därför ute på stan och botaniserade en del igår.

Att få tag i en vettig säljare hos Elgiganten, Siba och vad de nu heter är ju inte lätt. De är ju mest där för att packa upp grejer på hyllorna och slå in varor i kassan. Speciellt mycket om hemelektronik kan de inte.
Sedan kör de ju ALLTID krokodilsäljet med en enorm käft som går och går så varje kund de har tröttnar ju efter 30 sekunder. Men dessa säljare är inte ett smack lyhörda utan de bara mal på. Har de väl fått fatt i en kund så släpper de den inte.

Med andra ord blev det inte många ord bytta mellan mig och någon säljare. Vilket iofs passar mig bra. Jag pratar hellre men experter på området och de finns på andra håll.

Det som slog mig när jag gick omkring bland hyllorna och läste på skyltarna var att jag verkligen hoppas att slippa läsa liknande skyltar efter att jag köpt min TV.
Det står alltså grejer som "Nu med svärta...", "Snabbare bilduppdatering för flyt i snabba scener..." och "Nu med eliminering av bildeftersläpning..." eller "Bättre ljudupplevelse..." och "Spar energi..."

Alltså!!!???
De tidigare plasma och LCD-varianterna hade en hel del att önska eller?

Det verkar också som att handlarna tycker att plasma har varit en bättre pryl än LCD men otroligt energikrävande och därför på utdöende.

Ja ja... efter jul kommer jag i alla fall att intensifiera mitt letande och då har priserna på Samsungs LED (som fortfarande rankas som bäst) gått ner ytterligare en del. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar