Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 27 december 2009

Håll igång i Jul

Sitter just och funderar över hur mina Högsbokillar håller igång under juluppehållet?
Gör de 30 armhävningar, 30 sit-ups och 30 upphopp var tredje dag eller hur gör de?
Kommer de att rapportera sin träning här på min blogg?

Tja man undrar ju. . . .

Själv ska jag till gymmet idag.
På programmet står.
Cykelvärmning 5-10 minuter.
20 sjömansarmhävningar.
Biceps, Triceps, Bröst. Lite underhållsträning bara.
72 utfall.
30 knäböj.
30 minuter löpband.

I morgon kör jag innebandy med grabben så han får sig lite kvalitetsträning.
Hans innebandysäsong kan man ju verkligen lägga till historien som den blekaste säsongen sedan han började med innebandy. Tror han har spelat 6 seriematcher och tre eller fyra matcher i Björnslaget. Träningarna har varit helkonstiga med ibland 30-40 pers och ibland nio pers och inga målvakter. Inte undra på att samtliga hans 93-kompisar, utom Joel och Tim, umgås med planer på att lägga av med innebandyn.
Av den satsning som klubben utlovade bidde det en tumme.
Tråkigt att klubben aldrig insåg vilken fin årgång de faktiskt hade i 93-orna och lade lite krut på att vårda och behålla dem. Jag är i alla fall besviken på det men inte ett dugg förvånad.

Trots detta så håller grabben kvalitén vid liv.
Han har varit med mig vid ett par tillfällen och han visar att han håller måttet gott och väl.
Han har ett spelsinne som är skarpt som en laservässad Globalkniv och han levererar underbara passningar i byte efter byte.

Resten av säsongen kommer jag att se till att han får med sig kvalitativa träningar inför nästa säsong eftersom jag väldigt gärna vill att han fortsätter med innebandyn. Det vet jag ju att han också vill. Sedan gäller det bara att hitta rätt plats för att utöva sin innebandy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar