Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 29 januari 2011

Sverige missade finalen i Bandy-VM och vem f-n bryr sig

Råkade hamna framför en TV som sände en bandymatch i förra veckan. Tyvärr såg jag inte vilka som spelade. Ja, eller tyvärr och tyvärr. jag skiter ju egentligen fullkomligt i det. Liksom större delen av världen.

Varför finns bandy som sport över huvud taget?

Bandyspelare är sängvätare allihop.

Ok, nu börjar ni fatta varthän jag vill komma.
Det är egentligen ingenting alls som är fel på bandy som sport och jag tycker visst det är trist att vi förlorade semifinalen i VM mot ryssarna med 2-3.

En söndag när jag är riktigt seg och vill somna framför TV:n kan jag till och med tänka mig att se på en match.

Det är alltså inget fel med sporten förutom att den inte gör sig i TV.

Ändå fortsätter vi i statsfinansierad TV att pumpa ut matchbilder ifrån olika bandymatcher runtom i landet. Det är som att det är ett absolut MÅSTE att bandyn ska ha sin beskärda del av uppmärksamheten i Sportnytt. Herregud det var ju en av de första idrotterna vi visade på TV och det är ju tradition att gå på SM-final med en termos spetsat kaffe och stå och frysa.

Det är dags för sportchefen på SVT att inse att det är andra idrotter som intresserar allmänheten numer. Kampsport är ett exempel och ett annat är definitivt innebandyn.

Basket är en annan sport som dyker upp med både matchbilder och reportage då och då. Varför?
Hur kul är det att se ett gäng exilamerikaner kasta boll i ett uselt tempo i en sport utan kampinslag?

När jag ändå är igång.
Varför visar man bara kontringsbilder ifrån handbollsmatcher i Elitserien?

Här kan du njuta av lite bandybilder. Ett tips. Vila ögonen och försök att inte leta efter bollen . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar