Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 5 januari 2011

En liten reflektion kring Brynäs och Juniorkronorna

Jag gjorde en liten notering om att Skellefteå har ett per spelare med i junior-VM i Kanada liksom Brynäs har.

Ifrån Gävle gnälls det, som vanligt skulle jag personligen vilja tillägga, men ifrån Skellefteå hörs det ingenting. Vad beror denna skillnad på?

Brynäs har i alla fall inte gått särskilt bra i Elitserien under junior-VM samtidigt som Skellefteå ligger kvar i toppen av serien tillsammans med HV71, Färjestad och Luleå.

Hur dominerande är egentligen juniorspelarna i Brynäs kontra juniorerna i Skellefteå...om man nu ska ta dem som exempel. . . men jag har för mig att Adam Larsson och Tim Erixon är två riktigt bra spelare.

Jag spanar in Hockeyligans webplats för lite guidning.
Brynäs fyra spelare i juniortruppen är;
Johan Larsson,
Simon Bertilsson,
Sebastian Wännström,
Calle Järnkrok.

Skellefteås spelare i juniortruppen är;
Oscar Lindberg,
Adam Larsson,
Tim Erixon.

För Brynäs del har Johan Larsson, Simon Bertilsson och Sebastian Wännström skrapat ihop två assist vardera under ca 24-26 matcher. Calle Järnkrok har nio mål och nio assist på 30 matcher. Statistiken säger ju absolut inte allt. Dessa killar kan ju ha fina defensiva kvaliteter.

För Skellefteås del har Oscar Lindberg på egen hand dragit ihop 7 poäng på 25 matcher (två mål och fem assist). Adam Larsson har gjort ett mål och slagit sju assist. Tim Erixon har skrapat ihop tre mål och tolv assist på 30 matcher.

Ok, poäng säger ju inte allt.
Järnkrok syntes mycket i junior-VM liksom Adam Larsson och Tim Erixon.

Övriga Brynässpelare var lite mer anonyma.

Känns som att Skellefteå har saknat mer kvalitet än Brynäs. . .

Apropå att jag tycker det gnälls, som vanligt, ifrån Brynäshåll kommer ifrån den tid när jag arbetade på Scandinavium och Brynäs var på besök. Gevaliafansen gnällde om ALLT och ingenting... det var ett enda gnatande över dem så man fick skavsår i öronen. Livet är orättvist Brynäsare... lev med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar