Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 12 januari 2011

Hedman en målvakt att minnas för spelet

Magnus Hedman har de senaste åren florerat friskt i media för sin skilsmässa och sina bråk kring den och sedan kring dopingaffärer och yrkesvalet efter det då han jobbat som kändisbartender. Nu senast har det handlat om att han köpt sex.

Igår läste jag att Aftonbladets Robert Laul vill att vi ska komma ihåg fotbollsspelaren Magnus Hedman. Målvakten som var outstanding i Sverige under många år och som också fick Guldbollen.

Jepp, jag kommer ihåg honom.
Rätt självgod typ.
Allra mest minns jag dock hösäcken som rasade ihop i målet när vi mötte Senegal i VM 2002. Det vill säga om vi ska prata fotboll.

Mitt personliga minne av Magnus Hedman är ett föredrag han höll på mitt gym rörande träningsmotivation. Det är hittills det mest pinsamma "föredrag" jag lyssnat på och åsikterna om det är 100%-igt samstämmiga hos alla som lyssnade på det.
Känslan var lite av "F-n, åker han omkring och tar betalt för det här och mellan varven frågar han om man vill höra hur det var att spela i Chelsea och att ha Mourinho som ledare".

Well, ok, vill ni veta hur det är att ha Mourinho som ledare?
Tja, det vill jag också. Men fråga inte Magnus Hedman för han har inte en aning.

Så att Magnus Hedmans liv har rasat ihop totalt förvånar faktiskt inte mig. Eller förresten. Till viss del förvånar det nog mig ändå. Jag trodde att han var lite mer sammansatt än han visat sig vara. Antar att det bara var munläder alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar