Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 31 januari 2011

Chelsea köper en tröjsäljare Liverpool målskyttar

En annan som alltid gillat Liverpool mer än jag gillat Chelsea måste ju säga att Liverpool värvat otroligt bra samtidigt som Chelsea värvar med huvudet under armen.

Hur länge har Torres varit skadefri under sin tid i Liverpool?

Själv tror jag att Torres väg tillbaks till gammalt gott slag är mycket lång om han ens någonsin når upp till tidigare nivåer.

Luis Suarez och Andy Carroll står däremot på toppen av sina karriärer och kommer att leverera mål lika säkert som att elpriserna bara kommer att gå upp och upp och ännu högre upp...

Grattis Liverpool.

Lycka till Chelsea.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article8494085.ab

2 kommentarer:

  1. Mmmm, det tror jag när jag ser det. Liverpool får 140 miljoner emellan för bytet från Torres till Carroll.

    Visst, dom blir av med en spelare som inte vill spela för en gammal storklubb på dekis, det är ju ett lyft, men Carroll kommer aldrig hålla på den nivån. Dom hade tjänat mer på att kunna behålla Torres med den statusen det ger, menmen, det är ju den här nivån Liverpool sjunkit till nu, att få betala överpriser för mediokra anfallare från mittenklubbar.

    Surt sa räven som satt lämnad, kall och ensam, utan plats i Champions League :D.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att Carroll är helt oprövad i större sammanhang och det blir intressant att se hur han kommer att funka med Gerrard och Suarez.
    Carroll är trots allt bara 22 år och en oborstad ungdom. Duktig på huvudet och en slugger i straffområdet.
    Just nu är ju Carroll skadad men det är väl undantaget som bekräftar regeln. Jag tycker ju inte att en skadad, ovillig och surmulen f.d världsstjärna ger särskilt hög status och dessutom vinner status inga matcher nuförtiden för en klubb som Liverpool.

    Både Torres och Liverpool behöver en nytändning och det får de genom dessa skiften.

    Att man i Liverpool aldrig går ensam är ju inte helt obekant. Att klubben fick råd med Suarez och Carroll visar också prov på detta.
    Liverpool må vara på dekis men ännu en tid lockar klubben både fans, sponsorer och spelare.

    Håll med om att du kommer att följa hur samarbetet mellan snabbe Suarez och tunge Carroll funkar...

    Jag ska också säga det att jag inte har Liverpool som min absoluta favoritklubb men jag vill dem väl ;-)

    //Anders

    SvaraRadera