Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 16 december 2010

Som att flyttas 20 år bakåt i tiden

När jag stod och väntade på spårvagnen i morse möttes en tjej och en kille i 17-årsåldern och de verkade gå i samma klass.
Tjejen frågade killen om hur det gått på provet dagen innan.
"Näe, det gick inte så bra. Jag somnade. Satt uppe igår för att plugga och kom inte i säng."
"Oj, vilken otur." Svarade tjejen.

Det går ju inte annat än att småle åt det hela.
Samma ursäkter som man själv hörde för ca 20 år sedan.

"Somnade" under ett prov?
Jo, tjena.

Varför inte bara säga som det är.
"Jag har bara lite otur när jag tänker"
eller
"Jag är lite dum i huvudet."
Båda funkar alldeles utmärkt.

Visserligen verkar man inte lika coolt avslappnad men det är ändå ärligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar