Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 20 december 2010

Planterade nyheter om Wikileaks och Assange?

Nog är det ju så man börjar undra när våra nyhetsankare i TV börjar dra nyheter om Wikileaks. Islamistiska forum diskuterar nu svaga länkar som de kan attackera i vårt samhälle utifrån att det funnits listor över detta i materialet som Wikileaks avslöjat.

Hmmm...och som att en självmordsbombare inte själv kan komma på att det blir större effekt av en bomb PÅ Drottninggatan än på en sidogata.

Den som läcker såna nyheter som den här ovan har inte begripit ett skvatt om terrorism men desto mer om hur man smutskastar någon i media.

Terroristerna behöver inte militär precision i det de gör. De behöver inte heller ha militära mål att angripa och målen behöver faktiskt inte ens vara särskilt strategiska alls. Snarare är det så att ju mindre strategiskt ett mål är desto mer terror sprids.

Det ligger alltså inte särskilt mycket strategiskt tänk kring terrorismen i nyheten mer än det som riktas specifikt mot Wikileaks.

Trist för Wikileaks, Julian Assange men även för journalismen bakom en sådan nyhet.

Assange å sin sida har ju en PR-apparat som på olika sätt smutskastar Sverige och vårt rättsväsende.
Michael Moore har t.ex. gett sig in i debatten och tycker det är märkligt att Sverige ska utreda just de våldtäkter som Assange har gjort när vi ändå struntar i så många andra våldtäkter.

Men vänta nu.
Får man vara precis hur dum som helst och uttala sig för pressen utan att bli oemotsagd?
Om en person utpekas som våldtäktsman, ska man du strunta i att anmäla denne?
Ska man strunta i anmälan för att han inte är svensk?

Hur är nu Assanges egen story kring det här med kvinnorna?
Att allt skedde under medgivande eller att det är ett missförstånd?

Ja, det där får ju rättsväsendet ta hand om.

Men frågan är ju vad Assanges sympatisörer tycker att man ska göra med de brottsmisstänkta ifrån andra länder?
Om jag kommer ifrån Sverige och begår otäcka brott i USAeller England, kan jag då välja själv att ha rättegången i Sverige? Kan jag välja när och hur och var jag inställer mig?

Struntar de i rättegången om jag gapar nog högt?

Näe, tänkte väl det.

2 kommentarer:

  1. Sylvasst skrivet om detta. Du är den första jag sett som skriver att terror ger mer terror om bombdåden sker på mindre viktiga platser.

    Skriv gärna mer om liknande saker du är bra.

    Hälsningar

    Fredrik

    SvaraRadera
  2. Är jag den förste att skriva om det på detta sätt?
    Mja. . . det har jag nog svårt att tro men tack ändå.

    God Jul

    Hälsningar

    Anders

    SvaraRadera