Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 27 december 2010

En bra början på dagen

Tio rätt på en tioling. . . 982 kronor åter.
...och klockan är bara tio.

Sämre måndagar har man ju haft.
Dessutom är jag ledig idag.

Ja, alltså 982 kronor är ju inte mycket att hänga i granen men att det kom på en tioling samtidigt som stryktipsets 13 rätt gav ca 17 000 kr är rätt skoj. Och NÄR har jag senast tippat en "tioling"  på oddset? Svar: ALDRIG!

Aldrig förr i alla fall och jag kommer nog knappast att göra om det.
Manchester Citys och Tottenhams segrar var "högoddsarna" till ca 2.30 ggr pengarna.
United, Vetlanda och Sandviken var lågoddsarna.
Sedan hade jag flyt med hockeymatcherna i NHL. De är annars hopplösa att tippa men nu vann Vancouver och Chicago. I junior-VM vann Schweiz och Kanada. Inte så oväntat.

Till sist så vann Västerås över Tillberga i bandyn.
Inte så konstigt MEN . . . att Per Fosshaug gjorde två mål reagerade jag över. Har inte han slutat spela bandy? Uppenbarligen inte. . . .

Spanade in resultaten från V75 också.
Örjan Kihlström var en hård baneman denna gång.
Vanessa Du Ling hade jag med men varför släppte Per Lennartsson ledningen med andrahandsfavoriten Flea Southwind? Är det verkligen så som det sägs att kuskarna sitter och gör upp om loppen på förhand för att fixa resultaten?

Jealous Broline gick jag emot och spikade "Startsnabbe" Shepard... jo hejsan!
Jealous Broline hade Travronden tippat som nionde häst förresten. Experter?

Jaded trodde jag skulle sitta fast bakom Iceland men en galopp för den sistnämnde satte stopp för den tanken.

Charlotte stone tänkte jag spika men dubblade med Mitt Popcorn. Onödigt.

Venise Launcher hittade jag inte på fem hästar. Var tog förresten Ranie och Carmen Tooma vägen?

Gills Abbe garderade jag upp i onödan med Sundsviks saigon som styrdes av Ville Karhulahti.

I sista missade jag Frillan Filiokus. Inte trodde väl jag att Svanstedt skulle lägga Conrads Garland i tredje invändigt heller. Svanstedt hade en synnerligen usel afton och var inte ens nära segrarna.

Örjan Kihlström var också kul att se när han fick hybris efter fyra segrar på fem lopp. I V75-6 drog han tidigt iväg med Carambole P och hamnade i tredjespår med en seg häst. Resultatet blev en sistaplats. Jipppieee!

Nåja, jag är så nöjd så med min tioling.
Och någonstans hoppas man ju på att vara med på raden som kuskarna bestämt sig för.

Nu ska vi se vad mer det finns att få ut av dagen.
Jo, köpelaget Chelsea ska förhoppningsvis få stryk av Arsenal.
Hmm...Ok, Arsenal är väl inte så mycket mindre köpelag men det känns kanske bara så eftersom Chelseas pengar är rånade ifrån det ryska folket.

1 kommentar:

  1. Inte så pjåkigt tippat men du valde en svag spik på V75. Svanen körde ingenting med den.

    SvaraRadera