Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 12 december 2010

Öppna spjäll i derbyt mellan Lindås IBK och Frölunda IBK

Frölunda Innebandyklubb har gått bra på slutet och vann i förra omgången över Frontside Råda Portar med 8-2.

Nu väntade ett derby mot Lindås IBK.

Frölunda fick en kalasstart när Adam Bengtsson kunde göra 0-1 redan efter 1.08.
Assisten stod Mikael Holm för.

4.43 kvitterade Lindås genom tidigare Frölundaiten Oskar Bertéus.

Första perioden vanns av Lindås med 5-2 efter bl.a. två mål av Kristoffer Bohlin.

I andra perioden ökade Lindås på ledningen till 9-3.
Vid ställningen 8-3 tog Frölunda en time-out 13.47 in i perioden.

17.25 gjorde Lindås 9-3 genom David Hesslegård.

Sista perioden slutade 4-4 då båda lagen verkar ha fortsatt att ösa på framåt.
Kalle Wallin satte två straffar för Frölunda och bl.a. så gjorde Kristoffer Bohlin ytterligare ett mål för Lindås.

Totalt alltså 13-7 till Lindås IBK.

Kalle Wallin ligger nu femma i poängligan med 24 poäng på tio matcher.

Lindås har fördelat sin poängskörd mycket jämnare och har flera spelare som ligger kring 10-14 poäng men ingen som riktigt sticker ut. Flest poäng har Kim Grüneberger med 14 poäng, 3 mål och 11 assist, på nio matcher.

**************************************************************************

Serien är dock väldigt jämn.

Igår slog Pixbo Wallenstam serieledande IBF Backadalen med 6-5 och därmed har Billingsfors ett gyllene läge att överta serieledningen om de vinner sin nästa match.

Nästjumbon Lindome IBK slog Eken IBK med 10-5 och tightade därmed till serien.
Nu är det bara Ale som släpar lite och inte ens de är avhängda på något vis.

Frontside Råda Portar återkom efter den tunga förlusten senast och slog nu Marstrands IBK som inte orkar hålla uppe formen efter sin fina inledning av serien.

6 kommentarer:

  1. Sebastian Eriksson13 december 2010 kl. 11:06

    Du har järnkoll men matcherna med Högsbo AIK har bättre referat än de andra.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din text: "Bloggen som sportreportrar följer"

    SvaraRadera
  3. Du borde skriva "Bloggen som innebandytränare följer".

    Hälsningar

    Tompa

    SvaraRadera
  4. Till Sebastian:
    Ja, det blir helt klart mer livfulla beskrivningar när man ser matcherna själv jämfört när man får vissa saker återgivna eller när man följer matchrapporteringen.

    Jag försöker i alla fall inte att ge sken av att jag varit på plats när jag inte varit det.

    Det här är bara ett tidsfördriv och avkoppling ifrån mitt andra skrivande och det här blir därför lite hipp som happ ibland.

    Grunden till bloggen är en återkoppling till mitt lag. Sedan vill jag att innebandygöteborg ska kunna läsa lite mer om vad som händer kring dem. Sedan tycker jag att sportjournalistiken kan utvecklas en del.

    Förhoppningsvis roar det någon ibland... ;-)

    //Anders

    SvaraRadera
  5. Till Christoffer:
    Jag hoppas du gillar lite mer än bara just den texten. . . ;-)

    Du får dyka upp och fota Högsbo AIK någon gång.

    //Anders

    SvaraRadera
  6. Till Tompa:

    Tja du, just nu tror jag inte det är särskilt många innebandytränare som följer den här bloggen.

    Med tanke på tabelläget och spelet så lär de flesta snarare snegla åt andra håll. . . Full förståeligt.

    //Anders

    SvaraRadera