Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 26 december 2010

Kenzas modeblogg är störst

. . .  så sakteliga.

När man sitter och plitar ner sina tankar i text såhär så är det ju skoj om någon läser det också.
Annars hade man nog hellre haft en dold dagbok någonstans antar jag.

Bloggandet är ju annars ett intressant fenomen att studera.

Enligt Bloggtoppen.se är Kenzas modeblogg,http://kenzas.se/ störst av alla bloggar just nu med över en miljon besökare/vecka.
Helt fantastiskt. Det är ju som en hel dagstidning.
Tvåa på listan följer Blondinbella och trea Katrin Zytomierska med "Fuck You Right Back".
Nu vet jag iofs inte hur uppdaterade uppgifterna är på bloggtoppen men ändå.

Så vad skriver dessa damer om då?
Jo man får följa dessa, oftast unga och söta, tjejerna i deras vardag.
Det de ägnar sig allra mest åt handlar om shopping. Det shoppas mat, husgeråd och allra mest kläder i mängder. Detta shoppande följs alltså dagligen av miljoner besökare och bloggtjejerna har en hel del inkomster ifrån denna verksamhet.

Andra bloggare som varit stora är "Vimmelmamman"http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/, som bloggar om sin vardag även hon. Hennes blogg var som mest i ropet då hon fick ett cancerbesked och bloggade om detta. Efter att hon hämtat sig ifrån cancern eller åtminstone håller den i schack så har hon tappat läsare. Det finns andra liknande exempel på hur sjukdom drar åt sig läsare. Hennes blogg känns ändå som en äkta och ärlig webdagbok med ett nedtonat intresse för att sälja prylar. Om det nu ens finns något sådant intresse alls. Jag har inte läst så mycket att jag har fakta men det lilla jag sett så är det inte mycket shopping.

Min blogg botaniserar dock ännu så länge inte i vare sig folks rädsla för sjukdomar eller i rädslan för att inte passa in modemässigt så då är besökarantalet inte gigantiskt.

Ni som kikar in här är ändå hjärtligt välkomna och jag hoppas ni finner något av intresse då och då.

Från början var detta bloggande bara ett sätt att skriva om innebandyn för laget jag tränar. Ett sätt att ytterligare öka intresset för att utveckla både sig själv och laget. Efterhand, rätt snart egentligen, blev det ett sätt att kommunicera om diverse händelser inom innebandyn i Göteborg och sedan om andra saker inom idrottsvärlden. Rätt ofta som en motvikt till den etablerade journalistiken.

Har jag det antal besökare jag önskar då?
Jag har drygt 30 killar i laget och om de går in och läser mina matchreferat så räcker det.
Allt annat är en bonus.

Hur länge fortsätter jag då med detta?
Nja, jag får se. Jag har sagt att jag ska blogga den här säsongen ut och sedan får jag se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar