Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 14 december 2010

I natt jag drömde . . .

Ni kommer ju inte att tro det här är sant.
Och om ni tror det är sant så kommer ni att undra vad jag är för "sjuk" figur.

Jag drömde faktiskt om Diego Maradona.
Själva drömmen minns jag inte mycket av men jag vaknade med en tanke om vad den gamle handbollsspelaren sysslar med nuförtiden. Hur blev det med hans förbundskaptensroll egentligen?

Nåja. Häromdagen såg jag Bolton möta Blackburn och konstaterade att Sam Allardyce coachar Blackburn. Allardyce är en typiskt brittisk coach och som sådan ska man såga alla utländska influenser. Gärna svenska sådana. Han var en av Svennis största kritiker och suktade själv efter förbundskaptensposten.

Dagen efter matchen noterade jag att Allardyce fått sparken.
Inga tårar fälldes.

MEN. . . jag gjorde ändå noteringen om denne dussincoach avgång.
Skumt.

Så...i natt drömde jag om Maradona.

. . . och idag kan man läsa att han är aktuell i diskussionerna om att ta över som coach för Blackburn.

Inte för att jag tror det är någon bra idé med att ha Maradona som coach för ett lag utan några världsstjärnor som kan göra de individuella nummer som Maradonas spel kräver. Men det är en helt annan fråga...

2 kommentarer:

  1. Hade du sagt att du drömt om Madonna hade det varit Ok. Inte riktigt rumsrent men helt ok.

    Men Maradona?

    Vad är det för fel på Megan Fox, Jessica Alba, Eva Mendes eller Erica Durance?

    Du sysslar för mycket med fel bollar min vän.

    Classe

    SvaraRadera
  2. Hmm...det ligger något i det du säger.
    Men det är ju inte VARJE natt jag drömmer om Maradona . . .

    //Anders

    SvaraRadera