Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 21 januari 2011

Ja se dessa domare

En handbollsdomare har anhållits för att han sexuellt trakasserat städerskor på hotellet genom att visa "Visselpipan" för dem.

Stor skandal förstås. Man kan ju inte döma matcher ifrån ett polishäkte så det är ju aningens prekärt läge.

Det händer ofta såna här incidenter under idrottsmästerskapen.
Under fotbolls-EM i Göteborg arbetade jag på ett hotell på Avenyn och där blev det stort pådrag sedan en naken man setts springa omkring i korridorerna.
I och för sig sa ett vittne att han stått bakom en stor blomväxt.
Det KAN ju faktiskt vara så att han råkat bli utlåst . . .  eller nja, förresten. När jag tänker efter så la han sig strax efteråt och "motionerade" alldeles utanför hissdörren på den våning han setts . . .

På tal om domare så har jag en liten historia att berätta om göteborgsprofilen och handbollsdomaren "Dörra".
Ärligt talat så minns jag inte vad han heter egentligen eftersom han alltid gick under epitetet "Dörra".
Han lär ha gift sig med Carmen och då fick ju han naturligtvis bli "Dörra".
Nåväl.
I en handbollsmatch i de högre serierna för ett par år sedan skulle "Dörra" döma. Eller rättare sagt försöka att döma för särskilt mycket till seriöst regeltolkande handlade det aldrig om med "Dörra" på planen.
Innan matchen börjar spänner "Dörra" blicken i min lagkamrat Bosse och säger "Dig ska jag visa ut idag".
Bosse har enormt mycket humor och är en glad filur så han skrattar bara åt "Dörras" löfte.
Matchen är inte mer än tio minuter gammal när Bosse hoppar in ifrån sin kant och ska skjuta men missar. På vägen tillbaks till försvaret trasslar han och en motståndare ihop sig så de hamnar på efterkälken.
Eftersom de spelar mot varandra på samma kant så skrattar de lite åt situationen och småjoggar hemåt (Jag sa ju att det var i de högre serierna... höga siffrorna alltså...division 5 eller så...). Vid halvplan springer de två glada spelarna skrattande förbi "Dörra" som spänner blicken i de två spelarna och genast drar det röda kortet och visar ut Bosse och hans nyvunne kamrat i det andra laget. . .
"JAG SA JU ATT JAG SKULLE VISA UT DIG IDAG!"

Det är riktig Göteborgscharm det.

Jag vill bara säga det att domare är lite speciella...

http://www.expressen.se/sport/handboll/1.2300293/domare-misstanks-for-sexuella-trakasserier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar