Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 6 januari 2011

Gothia Cup Innebandy

Nu har Gothia Cup dragit igång med mängder av härliga innebandymatcher runtom i Göteborg och på Hisingen.

För mig var Gothia cup ett stående inslag under nästan tio år men sedan i fjol är cupen ett minne blott för mig då cupen inte är öppen för seniorlag.

Glädjande nog så återfinns fortfarande en del av mina gamla motståndarlag.

"Min" ålderskull P93 spelar i år antingen i P16 eller P18-grupperna och där återfinns idag några gamla bekantingar.

I gruppen P16 återfinns följande klubbar med Göteborgsanknytning;
Mölndals IBF (Som återuppstått nästintill ur graven)
IBF Älvstranden (Som hankat sig kvar)
Eken IBK (Som alltid haft ett riktigt bra P93-lag)
IBK Göteborg (Som också spelar på ångorna ifrån det förflutna)
Ale IBF (Som knatar vidare)
Sist och absolut viktigast är ändå Frölunda IBK som även de fått ihop ett lag.

Saknas här gör väl ändå Pixbo som förr om åren ALLTID hade med ett lag minst. Partille IBS och Marstrands IBK samt Lindås IBK är inte med. IF Marin Väst var också en klubb som brukade vara med. Floda IBK och FBC Lerum är två andra jätteklubbar som inte är med i cupen.
Lindome IBK och Stenungsunds IBK spelar också i P93-serien men brukade inte alltid vara med i cupspelet.

Bland de lag som spelar i cupen så är ju Eken IBK alltid en segerfarlig kandidat.
I år låter jag bli att tippa cupen eftersom det alltid är näst intill omöjligt att veta vilka lag som är med för att vinna och vilka lag som är med bara för att vara med.

Andra lag som normalt sett varit duktiga i P93-kullen är annars FC Helsingborg och Malmö FBC. Det finns ett par tjeckiska lag med i cupen också och SSK Future brukar blanda och ge. FBS Bohemians DDM Praha heter ett lag som är med i år och de har inlett strålande resultatmässigt.

I P18 återfinns följande Göteborgslag;
(in order of appearance)
FBC Lerum
Frölunda IBK
Lindås Waves IBK
Pixbo Wallenstam IBF
IBF Älvstranden

Här har Lerum t.o.m. två lag med i cupen. Bra jobbat.

Jag kan då inte utse någon favorit i den här gruppen.
Lindås har ju ett bra lag och Lerum likaså. Pixbo är inte dumma de heller.
RIG Umeå kommer med ett lag i år och det är ju spännande. Där återfinns väl antagligen Isak Julkunen t.ex.

Synd att det är så få lag ifrån Stockholmstrakten som besöker Gothia men det är väl så med konkurrensen ifrån Storvretacupen också att det blir trångt om saligheten.

När cupen strukturerar sig lite mer ska jag återkomma och jag ska försöka att se ett antal matcher under helgen för att ge en rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar