Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 4 oktober 2009

Världens bästa pokerspelare

Kan inte låta bli att kommentera detta med hypen kring poker.

Först och främst ska jag säga att det kan vara grymt skoj att spela poker på riktigt runt ett bord där du kan se dina motståndare. Nätvarianten tycker jag bara känns konstlad och plastig och innehåller alltid en känsla av att allt är riggat på något vis.
Jag vet inte om det är så fortfarande men i nätpokerns ungdom fanns det hjälpprogram som spelarna kunde ladda ner och använda när de spelade. Ingen större känsla i det, eller hur?

Pokern har ju blivit gigantiskt stor och det spelas både här och där. Idrottsstjärnor gör reklam för pokern och det har helt enkelt blivit rumsrent med poker. Jag ska inte ta udden av själva spelet men jag har en liten reflektion kring hur det skrivs om pokerns stjärnor.

Hur många "Världens bästa pokerspelare" finns det egentligen?
Finns det en världsmästare för varje pokersajt?
Från och med nu ska jag börja föra lite bok över hur många sådana som går att hitta. Misstänker att det kommer att bli ett antal.

Kommer ni ihåg alla "världens bästa" bara det senaste året?

Var försvinner alla "världens bästa" när det inte längre skrivs om dem?
Moneymaker, Ivey, Thorsson, Brunson, Hachem, Raymer m.fl. var tar de vägen och hur får alla unga nyrika talanger plats på världstoppen?

Är man världens bästa när man vinner en stor turnering, någon måste ju ändå vinna till slut, och blir man då världens sämsta när man åker på en "all-in-dåre" i första omgången av nästa turnering?

En sak som pokern har lärt sig är att det krävs profiler för att sälja in sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar