Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 18 oktober 2009

Brassebröllop

För en tid sedan fick jag äran att bli tillfrågad om att vara toast vid min vän Sandras och hennes man Lennarts bröllop. Själklart tackar man ja till ett sådant ärofullt uppdrag.

Lite nervöst att stå inför 200 förväntansfulla gäster men jag tycker själv att det gick rätt bra och gästerna och brudparet verkade nöjda. Det ska sägas att vi var två om att toasta. Min andra Sandravän var min "sidekick" under hela kvällen. . .och jag var så klart hennes sidekick. . .

Akten var riktigt fin och startade med en gospelversion av "Oh Happy day" där brudparet gjorde entré.

Sedan blev det midag med brasilianska buffé bestående av bl.a. Feijoada, Coxinha, Farofa, Mulho Picante och en del andra godsaker. Till kaffet serverades en supergod mangotårta. Måste upplevas.

Vi fick under kvällen lyssna till en hel del fina framföranden. Bland annat Peter som berättade om hur god vän Lennart är som gärna hjälper till med en halv flaska whisky så att den klarar incheckningen vid flyget.

Som underhållning hade vi Karolina Vucidolac som sjöng fantasiskt fint bl.a. "I believe in you and me" av Whitney Houston. Vi hade också en brasseorkester som heter Abunda och ett gäng capoeirakillar som uppträdde. Sedan blev det en minnesvärd lap dance för brudgummen och oss andra. Till sist gjorde två sambadanserskor entré och körde en booty shake i närkontakt med publiken.

Här kommer först ett litet smakprov på vad Capoeira innebär.



Ok, kanske inte den bästa reklamen för Capoeira som kampsport men det finns klipp som visar att det funkar också. Jag valde det här för att det är så roligt.
Den ena står bara där och tänker..."Ska vi fightas snart?"...och "Äh, nu är jag trött på det här". Kolla t.ex. in hur han otåligt vinkar till domaren att han ska skynda på det hela.




Kort sagt en fantastisk afton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar