Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 23 oktober 2009

Jag och en idrottslegend på samma bana...

. . .om ett par veckor.
Ovanstående kan bli sant om saker och ting faller på plats och det är inte utan att jag är lite förväntansfull inför det.

För er som inte visste det så spelar jag handboll i division 5. Mest för att få variation i träningen...säger jag. Och då vet jag att alla som känner till min vinnarskalle att jag inte gör någonting bara på lattjo.

Nåväl, även en gammel man inser ju sina begränsningar. Jag håller ihop hyfsat och det är jag rätt nöjd med faktiskt.

Nu i onsdags fick jag i alla fall höra en kul sak.
Det är tydligen så att Redbergslid har lockat en av landets och handbollens allra största profiler i historien att börja spela igen.
Jag talar om ingen mindre än Världsmästaren, ryssdödaren, mannen utan leder...Magnus Wislander.

Några killar i laget önskar att de blir sjuka till matchen man jag tycker bara det är grymt skoj. Det lär ju bli utklassning men ändå.

Det sägs att de gamla veteranerna i OLd RIK skojat lite med Wislander.
När matchdräkterna till den första matchen delats ut fick Wislander en yttepytte liten dräkt som han knappt kom i. "Finns det ingen större?" frågade han klentroget och fick tillbaks ett unisont "NEJ".
Ok, Magnus var inte den som var den utan han satte på sig dräkten spelsugen som han var. . . han fick börja på bänken. . . och sluta på bänken . . . och satt på bänken däremellan också. Inte en sekunds speltid fick han i sin första match efter att RIKs sportchef och de andra tjötat på honom om att börja spela.
Magnus insåg läget och flinade förstås bara åt det hela. . . skön lirare som han är.

Till andra matchen skulle de gamla rävarna ha lekt av sig tänkte han...men ack så han bedrog sig. . . . Skitkul!

Idrottshistoria.

Och snart kan jag alltså få äran att beträda samma plan som denne legend. Läckert!

1 kommentar:

  1. Å jag träffade Slangen på golfbanan förra veckan. Ja, inte med en golfboll, men ändå. Han var ute i ruffen och harvade, såg hyggligt nöjd ut ändå med en prilla större än någonsin...

    SvaraRadera