Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 11 september 2009

Tips Björnslaget

Ok, jag kan inte låta bli att tippa några grupper i Björnslaget.
Håll till goda och tänk på att det inte finns information att tillgå a'la Stryktipset här.

Herrar:
Där finns ett norskt elitlag och två danska elitlag. Hur står de sig i konkurrensen egentligen?
Finns det någon som vet?
Hmm...det är ju ändå elitlag för jösse namn. Hur möts grupperna sedan? Kan det bli en final mellan de på förhand bästa lagen eller stöter de på varandra redan i semin t.ex. Ja, som synes är frågorna många.
Säg nu att jag tror det norska elitlaget är bäst i cupen. Är det helt orimligt?
Då vinner Fjerdingsby grupp 7 och möter Malmhaug/KFUM Malmö i första slutspelsmatchen.
Fjerdingsby ställs sedan mot Barnarp som är ett division 2-lag.
Sedan tror jag att det danska elitlaget vinner AaB Floorbal Klub vinner sin grupp. Ni ser jag har tilltro till olika länders elit. Då ställs de mot 2:an i grupp 6 och det tror jag blir Lugi, Laholm eller Eken...grymt svårt. Ska vi tippa på Eken? Äh, trist tips vi kör på långväga Lugi.
Där vinner danska elitlaget sedan och ställs då mot Fjerdingsby. Där vinner Fjerdingsby och är då i final.
I finalen ställs Fjerdingsby mot följande motståndare som vi strax ska plocka fram.
Jag tror att tvåan i grupp 1 blir Varla/Bräckan som då ställs mot 2.an i grupp 3 som blir Höllviken. Där vinner Varla/Bräckan. Dessa möter sedan 1.an i grupp 2 som blir Frölunda IBK. I den bataljen kommer Frölunda att segra.
Frölunda får sedan möta segraren mellan Lindås och Brönderslev. Hmm...danskarna är ju elit så vi kör på det hela vägen nästan. Frölunda-Brönderslev....hemmalag mot wienerbröden med chokoläde i midden...självklart vinner apacherna en sådan match. Här frångick jag principen om elitlagen men vad fasen, ingen regel utan undantag.
Genom en heroisk insats av killarna i grönt så tar de sig till final i sin egen turnering. Där blir dock det norska elitlaget Fjerdingsby för svårt.

Hj20 tror jag helt kallt att Barnarp tar hem före Frölunda IBK.
HJ18 vinner kanske SSK Future före Stenungsund.
P16 sopar Eken IBK hem före SSK Future.
P15 vinner SSK Future.
P14 vinner Floda IBK.
P12-13 vinner Frölunda IBK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar