Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 9 september 2009

Ordföranden med tidsbrist

En idrottsklubb präglas ofta av den anda som en ordföranden sätter på klubben.

Det som ordföranden vill och kämpar för ska genomsyra hela föreningen.

Om man har en ordföranden i en klubb som säger att han ska ägna vare sig fritid eller arbetstid åt t.ex. innebandy då ska man nog vara i en annan klubb.

Smaka på den. ". . . vare sig fritid eller arbetstid..."
Hmmm....Arbetstid är ju ganska enkelt att definiera. Det är den tid man är på arbetet och utför uppgifter för en arbetsgivare. Alternativt är man på annan plats men man går på klockan för att prestera något för en uppdragsgivare. Vi skulle ju kunna gå in på att definiera varje uttryck här...typ, vad är arbetsgivare o.s.v. men jag tror ni fattar poängen.

Ok, då har vi övrig tid. Det trodde jag i min enfald var fritid men jag kanske har fel.
Finns det något tidsbegrepp som jag har missat?
Fredagsmys är ju allmänt vedertaget men det går väl ändå under begreppet fritid.
After work är ju något slags gråzon där man är ute, oftast med arbetskamrater, efter jobbet. Men jag brukar inte ha betalt för den tiden så det måste nog också gå in under begreppet fritid.
Representationstid . . . mja, det räknas också på arbetsgivarkontot även om det kan vara ett trevligt sätt att "arbeta".
Nja, det här är inte så lätt. Räknas Julafton som någon slags annan tid?

Om en klubb har en ordföranden som säger sig ägna vare sig fritid eller arbetstid åt sin förening, vilken tid ägnar han då åt föreningen undrar jag?

Men du, nu kom jag på något. Det kanske är föreningstid som läggs på föreningen?
Fast då undrar man ju förstås när den tiden inträffar?

Å andra sidan kanske den här tidsbristen bara dyker upp när det är något obehagligt som ska avhandlas?

Ta´t lugnt ta en toy...saliga är de saktmodiga. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar