Välkommen till Ryssfemmor!


tisdag 29 september 2009

Do the Messi Limp

Champions League på TV med Barcelona mot Kiev som kvällens höjdpunkt.

Som uppvärmning såg jag Häcken-Örgryte. . . bara för att se kontrasterna.
Örgryte åkte på en knepig utvisning på David Leinar efter 28 minuter.
I en duell med Mathias Ranégie på väg efter bollen mot Öis mål dras det i armarna och till slut dråsar båda spelarna i backen. Ranégie förstärker sitt fall åt FEL håll och domaren går på det.
Leinar utvisad och det var inte helt rätt. Ranégie skadade axeln i sitt döende svanen hopp och jag hoppas han lärde sig något av det.
I den 68e minuten kom det ett inlägg mot Allbäck som åkte på en rejäl körare i ryggen. STRAFF trodde jag eftersom killen knuffade Allbäck med raka armar. Men se NÄ, domaren hade istället fäst sig vid Allbäcks eftersläng där han måttade en spark mot Häckens back. Allbäck fick sin andra varning och åkte ut. Ok, men var tog straffen vägen?

Kommentatorn pratade lite om John Chibuike i Häcken som en kille med världens bästa första bolltouch. I den 79e minuten fick han en boll på högerkanten från mitten och klackade bollen förbi Miller och chippade sedan in 1-0 förbi Bengan Johansson. Grymt snyggt och ett gott öga på kommentatorn....men världens bästa? I Häcken? Hmm...?
*
Just nu njuter jag av Barcelona mot Dynamo Kiev och det är bara att än en gång konstatera att Lionel Messi är världens vassaste spelare idag. Har ni sett när Messi får bollen och sätter fart.
Det ser ut som att han liksom springer med ett träben eller något. Ehh...kallade jag just Messi för träben? Hmm...jag låter det stå kvar. Kan vara skönt att vara först i världen med något.
Vad jag menar är att Messi liksom haltar sig fram i överljudsfart med bollen klistrad vid fötterna. Han är helt underbar.
Han stod också för 1-0 i matchen som Barcelona, som väntat, dominerar totalt.
Zlatan har också varit riktigt bra.

Nu börjar andra halvlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar