Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 13 september 2009

Mitt tips för Björnslaget


Ja, som jag antog på förhand så skulle mitt tips komma rätt så mycket på skam och det gjorde det.

En del resultat har dock fallit in på rätt ställe.
Min tanke om att lag från högre serier ska vinna sin grupp har funkat rätt bra. Ehh...Ok, det är väl inte så revolutionerande att det blir så men det var ändå inte självklart.
Barnarp vann grupp 1
Frölunda vann grupp 2 i förkrossande stil.
Höllviken tog grupp 3 men det var ju en öppen historia. Danska Elitlaget AaB Floorball Klub var en besvikelse.
Lindås vann planenligt grupp 4.
Vänersborg tog hem grupp 5.
Laholm tog hem grupp 6. Ekens unga lag höll inte riktigt. Tyvärr. Men föll bara med 1-2 mot gruppsegrarna Laholm så skillnaden var inte stor.
Grupp sju vanns av Brönderslev som slog Fjerdingsby i en avgörande gruppfinal med 1-0.

I slutspelet har sedan Brönderslev och Fjerdingsby tagit sig fram helt enligt plan och är nu i semifinaler. Brönderslev ställs mot Vänersborg.
I och med att Fjerdingsby blev tvåa i sin grupp så möter de Frölunda redan i semifinalen och där hoppas jag att de gröna med sitt tunga lag lyckas kämpa ner norrmännen.

I stort sett så fick jag fram rätt semifinallag trots allt men det var å andra sidan inget vågat tips.
Om Frölunda nu står i final mot Brönderslev och vinner där så kan jag ju säga att mitt vågade tips gick in men då har jag tippat en del med hjärtat också. Något av en dödssynd för en tippare.

Hj 20
I denna grupp tippade jag nog Barnarp som segrare och de är också i final mot Fristad Goif.

Hj18
Här tippade jag att SSK Future skulle segra före Stenungsund. Det tipset är så här långt rätt ok. Båda lagen är i semifinal och kan ställas mot varandra i en final.
Tjeckerna från SSK Future möter Sävsjö i den ena semin och här håller jag på Sävsjö efter att jag fått höra att SSK Future leds av en gammal tjeckisk säkerhetschef som jobbar stenhårt med att köpa upp unga talanger till sin klubb.
I den andra semin har vi ett riktigt prestigemöte mellan Stenungsund och Frölunda IBK.
Ett Frölunda som verkligen mosade Lindås i första slutspelsmatchen. 7-2 skrevs slutsiffrorna till. Måste ju bara tro på Frölunda här.

Frölunda-Sävsjö i final då eller är det roligare om SSK Future faller i finalen mot Frölunda...

P16
Här trodde jag på Eken och den finalen börjar om fem minuter. Eken står mot Lindås som har storvärvat inför säsongen. Det blir en stenhård batalj.

P15
Här trodde jag en del på SSK Future men de fick på nöten av Oskar Berteus Frölunda IBK.
Till slut tog Frölunda hem finalen mot Höllviken och matchens lirare blev den duktiga och sympatiske Alexander Mellqvist.

P14
HÄR var gruppen där SSK Future sopade rent.
Jag trodde på Floda i mitt chansartade tips men de föll med 0-10 i semin mot tjeckerna.

P12-13
Floda tog däremot revansch i denna åldersklass och vann turneringen före IF Marin Väst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar