Välkommen till Ryssfemmor!


torsdag 3 september 2009

Nytt tränaruppdrag påbörjat

Idag har jag påbörjat ett nytt tränaruppdrag inom innebandyn och den första träffen med spelartruppen kändes riktigt bra.

Klubben verkar till att börja med bestå av en grymt sympatisk styrelse med genomgående trevliga och belevade killar.
Vi körde en kort presentation och jag berättade vem jag är och var jag kommer ifrån och de fick kliva in en liten bit på min livsstig.

Sedan berättade jag lite om hur jag tänker mig att laget ska spela och vad jag tror att jag kan tillföra.

Efter det drog vi iväg till den första träningen där jag upprepade en del av min presentation och hälsade på spelartruppen.

Träningen drog sedan igång och alla var grymt taggade och sugna på att visa vad de går för. Spelet blev också väldigt kampinriktat och tempot högt uppdrivet. En hel del killar transporterade boll lite väl mycket för min smak men samtidigt gick det fort och då kan det vara ok. Det är ju sedan själva slutklämmmen som avgör hur bra det var, eller hur?

På måndag börjar vi träna på vårt lagets nya försvarssystem och försöker att få ihop det någotsånär inför Björnslaget.
Veckan därpå ska vi fortsätta lite mer med spelsystemet och påbörja arbetet med de fasta situationerna.

Det ska bli spännande att se hur detta kommer att gå och det känns riktigt bra nu när jag sett gänget för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar