Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 21 november 2010

Luft under vingarna för Frölunda IBK

Äntligen kom det en seger för Frölunda IBK som slog Ale IBF med 7-4 hemma i Frölunda Kulturhus.

Frölunda åkte därmed hiss i tabellen ifrån en elfte plats till en sjätteplats.

Det var det gamla gardet som levererade i Frölunda med ett undantag vid 7-3 då Oskar Evensson (född 1994)gjorde mål assisterad av Hampe Gustafsson.

I laguppställningen fanns mina gamla adepter Pontus Lindqvist, Rasmus Durgé och Joel Ottgård.

Grattis Frölunda och håll i detta nu!

2 kommentarer:

  1. Varför låter det som att du håller på Frölunda?
    Det är väl ingen hemlighet att du inte gillar klubben.

    .Insatt.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingenting emot Frölunda IBK som klubb och jag håller visst en tumme för alla killar som jag tränat och haft i mina lag.

    Däremot finns det en och annan person i klubben som jag definitivt inte ger många korvören för.
    Frölundas "Filosof" om du så vill fast en "Filosof" som dessutom saknar meriter och en hel del annat.

    Snart har denne "Filare" arbetat så hårt i klubben att den inte längre finns kvar.

    //Anders
    (Ni som följt bloggen och kan idrottsvärlden en aning känner till "Filosofen" ute i den stora världen.

    SvaraRadera