Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 4 juli 2010

Världens bäste Messi utslagen

Tyskland mosade Argentina i målprotokollet.
Vem är förvånad?
Inte jag i alla fall.

Ok, att siffrorna skulle bli så stora trodde jag aldrig men att tyskarna skulle vinna var väntat. Min tanke var att Özil och Schweinsteiger skulle forsa fram på vänterkanten och lätt ta sig förbi Demichelis och lägga in bollarna i mitten.

Nu såg jag matchen med ena ögat och utan ljud men jag snappade i alla fall upp att alla tyskarnas mål skapades utifrån vänsterkanten. Men var Demichelis med öht?

Schweinsteiger (Lyckobringaren) kommer att höjas till skyarna om tyskarna tar detta VM.

En annan kille som jag fått anledning att omvärdera under våren sommaren är Lionel Messi. "Världens genom tiderna bäste fotbollsspelare" hette det efter fyra mål mot Arsenal. När jag nu har sett massor med matcher med Messi måste jag säga att han är rätt endimensionell i sitt spel. Han är ju helt grym, det ska jag inte ta ifrån honom, men han har massor att lära sig för att nå upp till "Bäst i historien". Vad sägs om en sån sak som att PASSA BOLLEN FÖR HELVETE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar