Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 5 juli 2010

Om jag var president i en rik klubb

Tänk dig att ha sisådär 3 miljarder att spendera på spelare.
Tänk dig också att du inte behöver betala för det du köper.
Ja, alltså ungefär som det är i Real Madrid och FC Barcelona.

Nog skulle du bli sugen att ge dig ut på marknaden efter ett VM som det som just pågår.

Barcelona hugger ju på det mesta och skulle nog helst ha 55 spelare i sin trupp och gärna tio centrala anfallare. Bara ingen annan fick dem så. . .

Men för att riktigt platsa i Barca så måste man ju vara så gott som född i klubben så vi kan låtsas att vi är Real Madrid istället.

Vilka spelare skulle du vilja bli av med och vilka skulle du vilja köpa in?
Karim Benzema är ju den spelare som jag först tänker på som mindre lyckad. Ung och lovande men också med en otroligt tillbakadragen personlighet. Frågan är om han någonsin blommar ut? Njaej, jag skulle nog sälja honom.
Raul är ju en Realklenod men han skulle få söka nya utmaningar på annat håll.
Guti är också en spelare som känns färdig med Real.
Van der Vaart vete sjutton om jag skulle behålla?
Här skulle jag nog kamma hem 100-150 miljoner på Benzema, 15 för Raul, Guti kan nog ge 80 miljoner och Van der Vaart ungefär 100 miljoner. Alltså ungefär 320 miljoner totalt.

Det finns ju fler som jag skulle fundera över att behålla eller inte.
Lass, Canares, Granero, Diarra, Garay, Arbeloa, Albiol är ytterligare några som skulle hamna under lupp hos mig.

Säkra skulle Ronaldo, Xabi Alonso, Di Maria, Pepe, Ramos och Casillas vara.
Möjligen fler av ovanstående när jag analyserat klart.

Men... vilka skulle jag då vilja ha?
Oj, oj oj... ALLA!
Är Philip Lahm bättre än Ramos eller Marcelo? Ja, absolut men är han värd investeringen i förhållande till dessa två?
Thomas Müller är ju en annan spelare som jag skulle vilja ha. 20 år och en fullfjädrad striker. Men det är trångt i Reals anfall.
Bastian Schweinsteiger är kanske VMs allra bästa spelare alla kategorier. Honom skulle jag köpa.
Mesut Özil är grymt bra men känns lite tunn ännu.
Alexis Sanchez i Chile var riktigt bra. Honom kan man nog sno fån Udinese.
Honda från Japan var en kaxig typ att kika på.
Marquez från Mexico och konkurrenten Barcelona kanske.
Robben är ju underbar men såldes ju för inte så länge sedan. Vad hände?
Clint Dempsey i USA var ett bra rivjärn.
Maicon är ju klubben redan ute efter och det är ju en kandidat till världsbästatiteln.
Uche i Nigeria var en kul kille.
Ghanas Kingson i mål var ju helt grym.
Luis Suarez är ju grym vid båda målen.

Till sist är det ju bara så att Diego Forlán är killen som är värd varje krona.
Vad han än kostar.

Ok, jag ska göra ytterligare djupdykningar i vilka jag skulle titta extra på.
De jag skulle stryka från min lista är ju Torres, Rooney, Lampard, Gerrard, Frankrike, Italienarna, Engelsmännen överlag.

Ronaldo finns ju redan i klubben och hade superdåligt understöd i Portugal.
Lionel Messi försökte men frågan är ju om han kan utvecklas mer och om han är sönderläst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar