Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 3 juli 2010

I en roddbåt till Kina

Bjuder på ett litet inlägg mitt i värmen.

Sitter här på en skönt skuggig balkong och pustar ut mellan träningen och lunchen med ett glas av Brämhults blåbärs och svart vinbärsjuice och har den bärbara framför mig.
På caféet utanför är det fullt med soltörstande av alla de slag och det är bara att njuta av värmen så länge den finns här.

Dagen började med en fridfull frukost på samma plats där jag sitter nu. Därefter drog jag iväg till gymmet och dagens träning bestod av kettlebells, ryggresningar, löpning, hopprep och roddmaskin.

Just roddmaskinen är så infernaliskt seg att det inte liknar någonting.
Jag springer hellre två timmar än jag ror i trettio minuter.

Men det blev ett kanonbra pass.

Nu väntar en lunch och därefter har vi en lagfest med Högsbo AIK och det lär bli en kul tillställning.
Missar matchen mellan Tyskland och Argentina men får försöka att spara den på boxen hemma och se det viktigaste i efterhand.

Tyskland vinner förresten den matchen.

VM-finalen kommer att bli en repris av finalen 1974.
Holland-Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar