Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 11 juli 2010

Jag är ju inte bläckfisken Paul hoppas jag.

Jag tippar Spanien i VM-finalen.

Sista målskytt blir Pedro som borde ha fått mycket mer speltid i turneringen på bekostnad av den, i VM-turneringen, otroligt stabbige Torres.

Det är verkligen två lag som åkt mellan himmel och helvete i bedömningarna under turneringen. Spanien var storfavoriter och spelade inte alls bra innan semin mot tyskarna. Holland spelade jättebra innan VM men har därefter varit tråkiga och defensiva.

Jag satte ju mina slantar på Holland som slutsegrare och det tycker jag är rätt ok tippat men utan den insatsen är det ju svårt att hålla på holländarna som inte underhållit oss som tittar.

En av Hollands stora chanser är ju faktiskt om spanjorerna är lite blödiga och låter Torres spela istället för Pedro.

En sak som blir spännande att se blir ju ifall holländarna lyckas isolera killen som ALDRIG blir av med bollen - Xavi. Med en seger och en bra match har Xavi chansen att få priset som världens bäste spelare 2010.
Hur länge dröjer det tills Van Bommel får sin första varning?
Den frågan kan avgöra finalen.

Andra nyckelspelare är ju Sneijder och Villa. Sneijder kommer ju att försöka styra upp det och det är avgörande för matchen hur han agerar när han vinner bollen. Spelar han mest hemåt är det rökt för holländarna. David Villa är en annan kille som kan få priset som världens bäste. Han skjuter från höften nu och han är min förste målskytt i matchen...den siste också?
Inte omöjligt men det var så trist odds så jag satte några kronor på Pedro . . .och lite på Pique också. . .han var ju såååå nära sist.



Robben har varit bra men har också filmat en hel del. Inte snyggt.
Van Bronckhorst skott har varit en jättebehållning från den här turneringen och många börjar snacka Krol, Rep, Rensenbrink, Haan efter det skottet. Inklusive Cruyff var detta killar som man alltid var när vi spelade tvåmål på gården 1974.
"...och här kommer Arie Haan och han får skottläge och han skjuter. . .rätt upp i krysset från 30 meter..." brukade det eka mellan husväggarna när jag laddade på...

Gerd Müller var också en kille som hade många anhängare på de där tvåmålsplanerna.
Uttalas GerT Myller. Inte Gärd Muller som jag hörde någon säga häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar