Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 9 juli 2010

Lysande Bank och Niva och här är min bästa elva.

I dagens Aftonblad kan man läsa om Simon Bank och Erik Niva som har tagit ut varsin elva med de bästa i VM.
De har gjort det som när man valde lag hemma på gatan.
En väljer först och sedan väljer den andre två spelare och så vidare.
Det är helt lysande!

Naturligtvis har de fått med alla de bra när de har tagit ut 22 lirare.
Här kommer killarnas elvor med Banks lag först och han valde som tvåa.
Målvakt: Casillas
Backar: Ramos Lugano Lucio Coentrao

Mittfält: Van Bommel
Müller Xavi Sneijder Iniesta

Forward: Gyan

Nivas elva:
Målvakt: Eduardo
Backar: Maicon Juan Pique Fucile

Mittfält: Schweinsteiger Mascherano
Robben Özil

Forwards: Villa Forlan

Min elva:
Målvakt: Casillas

Backar: Maicon Lucio Juan Coentrao

Mittfältare: Robben Xavi Sneijder Pedro

Forwards: Villa Forlan


Min elva blir naturligtvis lite starkare eftersom jag kan välja helt fritt.
Valet mellan Schweinsteiger och Xavi föll på Xavi eftersom tysken vek ner sig totalt i semifinalen. Dessförinnan hade jag valt Schweinsteiger.
Pique är ju grym men det är ju lite roligare att välja en "doldis" som Juan.
Özil är ju en duktig yngling men jag hade inte honom bland mina främsta på vänsterkanten. Gervinho var t.ex. en som gjorde bra ifrån sig.
Iniesta fick vika sig för Pedros alldeles strålande semifinal. killen kom äntligen in och han var bäst på plan.
Robben eller Messi?
Båda är två extremt egoistiska spelare. Robben har haft större utdelning och känns idag som ett fräschare val.
De två på topp känns helt givna.
Luis Suarez kom strax bakom dessa.

Cristiano Ronaldo?
Grattis till babylyckan grabben!

Erik Nivas val av Fucile är för övrigt helt horribelt.
F-n, Erik, hur tänkte du där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar