Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 25 augusti 2010

Guardiola är en STOR tränare

Madrid-baserade tidningen Marca säger sig ha uppgifter om hur sprickan mellan Zlatan och Barcelona uppstod.

Enligt tidningen ska Zlatan ha tröttnat på att tränaren Pep Guardiola spelade Leo Messi centralt och samtidigt gav svensken strikta order om hur han skulle uppträda på planen.

– Du favoriserar bara Messi. Mig lurar du inte, ska Zlatan ha sagt, enligt Marca.
(Klippt ur Aftonbladet)

Mhm...det var väldigt tydligt under den senare delen av våren att det var Messis fria roll som prioriterades och att Zlatan var styrd som en löpande-band-arbetare till att hålla sig på sin plats.

Sedan vet jag ju inte om man egentligen kan säga så som Zlatan säger på den nivån. Jag menar om tränaren vill ha dig på bortre stolpen och hålla dig undan spelet så får det ju liksom bli så. Alla kan ju inte springa på samma bollar. Sedan får vi ju hoppas, för Barcelonas del, att David Villa inte glänser för mycket så att han också hamnar i onåd hos katalanerna.

Såpan fortsätter...och jag sätter tusen riksdaler på att Zlatan spelar i Röd-Svart framöver.

2 kommentarer:

  1. var det någon satte emot så att du vann 1000 riksdaler?

    Musse

    SvaraRadera
  2. Tjena igen Musse!

    Nix, ingen satte emot men å andra sidan hade väl Zlatan redan halva foten i Milano när jag skrev det också . . . ;-)

    //Anders

    SvaraRadera