Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 21 augusti 2010

Islanders Cup i innebandy är igång

Nu börjar innebandysäsongen dra igång på riktigt med träningar och matcher i hallar runtomkring i stan. Det planeras och genomförs träningsläger och massor av aktiviteter från öst till väst.

I väst har IK Zenith dragit igång en egen innebandycup - Islanders Cup.
Ett trevligt initiativ från den relativt unga hisingsklubben. De är i alla fall unga i innebandysammanhang. Som fotbollsklubb har de funnits länge och en gång för typ 20 år sedan var jag t.o.m. på en fest i deras klubbstuga.

Jag ska spana i Kärra IBKs hemsida senare under helgen för att se vad de rapporterar från cupen men annars håller jag till godo med resultaten.
Grupperna är följande:
GRUPP 1
Frölunda IBK
Guldringen IBK
Sandö IBK
Warbergs IBF

GRUPP 2
Kärra IBK
IK Zenith
Wårgårda IBK
Landvetter Wings

De första matcherna är spelade och det började med en oavgjord match mellan Frölunda och Guldringen, 3-3. Bra kämpat av Guldringen som håller till en serie under Frölunda i normala fall. Kan man misstänka att "Greven" klämde in en eller annan boll?
Den här gruppen tar nog troligen Warberg hem men träningscuper är ju inte alltid så mycket att ta fasta på egentligen. en del lag satsar stenhårt samtidigt som andra luftar många spelare.

I den andra gruppen slog Kärra, som väntat, Landvetter med 8-4.
Jag tror fortfarande att Kärra kommer att hamna i toppen av division 2 och jag tror också att de tar hem denna cup. . . i en final mot Warberg kanske. . .

4 kommentarer:

  1. Härligt, hoppas oxå att Kärra tar hem denna cup, även om de går runt på många gubbar! Vann andra matchen mot 10-2 mot Wårgårda.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet ju inte direkt om jag hoppas på att Kärra tar hem cupen. Det var väl mer av en gissning.
    Om jag får hoppas så lägger jag mitt hopp till Frölunda IBK där jag har ett par gamla adepter.

    Frölunda mosade ju också Warberg som jag trodde skulle vara bättre.

    När det gäller Kärra så tycker jag de är väldigt bra och att de dessutom spelar en rolig innebandy med många korta och snabba passningar och ett rörligt och fint kombinationsspel.
    Så ur den aspekten kan det ju stämma att jag t.o.m. håller på dem. Men det är alltså i Frölunda jag har mina närmaste sympatier och främst för unge herr Ottgård.

    SvaraRadera
  3. Haha, vad trodde du om oss zenith inför den här cupen då, vi gjorde bra motstånd mot kärra vann tyvärr fel match mot dem, vann i gruppen förlorade sedan i finalen...

    SvaraRadera
  4. Jag visste inte särskilt mycket om Zenith och trodde väl helt enkelt mer på Kärra.

    Zenith gjorde en bra cup och har jobbat på bra i division 4 efter det.

    //Anders

    SvaraRadera