Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 6 februari 2011

Vilken totalt galen fotbollsdag

Slog på Newcastle-Arsenal elva minuter in i matchen och då stod det redan 0-3 till Arsenal.
Ungefär samtidigt gjorde Carlos Tevez 2-0 för Manchester City i deras match.

Tänkte att mitt långentips i stort sett var hemma med en etta på Tottenham och en seger för Linköping mot Luleå i Elitserien. Ok, jag vet att man inte ska tippa på ishockeyn men det här gick faktiskt in. Luleå har också en bedrövlig form och det är väl bara Frölunda Hockey som flämtar på med sämre form just nu.
Vart f-n är de på väg förresten?
. . . och ändå avgick sportchefen för längesedan...

Anyway...åter till min lången så gjorde Arsenal också 0-4 genom en stilig och elegant nick av Van Persie på ett inlägg av Sagna. Tevez gör sedan ett äkta hat-trick med tre raka mål i första halvlek. Det ser man inte alltför ofta.
Lionel Messi dunkade också dit ett hat-trick igår men han behöver två halvlekar på sig att göra det.
Och eftersom FC Barcelona inte gjorde fem mål så gjorde inte David Villa några mål i den här matchen heller.

Jo, just det. Tipset. Allt hemma...förutom det att Newcastle sakta men säkert knaprade sig närmare och närmare. Till slut så kvitterade de också och min lången flög all världens väg.


Ja, just i det ögonblicket visste jag väl inte att allt annat skulle gå in men ändå...

Som grädde på moset gick Manchester United och förlorade men det gör då inte mig ledsen. Arsenal hade ju gärna fått knapra in ytterligare två poäng men vi får nöja oss med en denna gång.

Idag möts Chelsea och Liverpool och gissa om jag hoppas att Suarez ska bli en obehaglig överraskning för John Terry. Men DET sätter jag dock inga pengar på. Suarez är bra men han gör knappast en sådan skillnad på Liverpool att de kan rubba Chelsea.


Zlatan och AC Milan är också igång och möter Genoa på bortaplan. Här brukar Genoa vinna och eftersom AC Milan mer och mer liknar en sjukstuga så blir det nog väldigt svårt för Milanesarna att plocka hem detta.

West Ham tar sig an Birmingham FC. Frågan är om Sebastian Larsson får lira?

Näst efter Chelsea-Liverpool är nog dagens hetaste match den mellan Inter och Roma i Serie A.




GOLAZO del Venezolano Yohandry Orozco 24/01 2011
Uploaded by mikerold2. - Basketball, baseball, pro wrestling and more sports videos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar