Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 4 februari 2011

Innebandyn flyttar in hos Innebandymagazinet

Från och med nu kommer mina inlägg om innebandyn i allmänhet och innebandyn i Göteborg med omnejd i synnerhet att flyttas över till min blogg hos Innebandymagazinet http://blogg.innebandymagazinet.se/gotefloorblogg/

Här kommer jag att bevaka Göteborgsinnebandyn ur min synvinkel och komma med mina små inlägg i tillvaron.

Jag hoppas på att kunna rapportera om framgångar för innebandyn i Göteborg både i det stora och det lilla.
Pixbos herrar får ju gärna gå till slutspel t.ex.
Våra juniorkillar i Floda, Lindås och Partille får gärna lyckas i Juniorallsvenskan.
I riktiga Allsvenskan får gärna Lindås och Partille också vinna massor.

I det lilla hoppas jag ju på att mitt eget Högsbo AIK ska klara sig kvar i division 3.
Det vore skoj ifall mina gamla adepter i Frölunda IBK fick kliva upp en serie till division 1.

Men hur kommer det att gå för Ale, Kärra och Pixbo som ligger i botten av division 2?

Vilket lag går upp ifrån division 3?
IBK Göteborg eller unga Sportlife Kungälv IBK?

Vem vinner poängligan i de olika serierna?

Hur ska det gå för Hults IBK och kommer de att fortsätta att spela i brunt när alla tröjorna är urtvättade?

Kommer alla lag som spelar i Flatåshallen att ha tillgång till matchuret?

Hur länge kommer Landvetter IBK att rusa som en raket genom seriesystemet?

Ja, det här är frågor som måste få ett svar och jag hoppas på att kunna leverera dessa såsmåningom.

Följ bloggen så får du se hur det går.

4 kommentarer:

  1. Härligt namn på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det. Inte så lite "Götteboskt".
    Jag kan dock inte ta åt mig någon cred för det utan den idén är Innebandymagazinets... ;-)

    Hoppas du kommer att följa mig och mina andra eminenta bloggkollegor hos Innebandymagazinet framöver.

    //Anders

    SvaraRadera
  3. Kul initiativ du har tagit att skriva om Göteborgsinnebandyn, och då inte bara Pixbo som det annars mest brukar handla om. Ser fram emot mer rolig läsning.
    Keep up the good work!

    /Backadalaren

    SvaraRadera
  4. Tackar!

    Pixbo får ju en del uppmärksamhet på andra håll och det blir väldigt lite SuperligaPixbo i min blogg. Några rader här och där men inte desto mer.

    Våra tidningar är ju fyllda av notiser om halvmediokra ishockeyspelare, basketspelare, fotbollsspelare och bandyspelare så som enmotvikt får vi skriva om innebandyn.

    Lycka till med serieavancemanget!

    //Anders

    SvaraRadera