Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 30 augusti 2009

Några reflektioner under helgen - finnkamp m.m.

Finnkampen har pågått sägs det.
Hur har det gått?
Jag hörde att Linus Thörnblad demonstrerade mot Mats Olsson med en banderoll där det var två överkorsade getingar. Det är rätt Linus....på dem bara.
*
Inter krossade Milan i derbyt.
De verkligen KROSSADE Milan.

Det måste sägas att så som Inter spelade igår har de inte spelat på många år.
Hade de presterat detta spel i våras hade "Den Långe" troligen inte lämnat laget.
Å andra sidan så har de förstärkt en hel del med Schneider, Milito och Lucio.
*
Jag har spanat in lite matchdräkter under helgen.
Deporitivo Corunas bortaställ med en rosa "våg" på blå botten tillsammans med lite färglada reklamtryck är nog bland det fulaste jag sett.
Sevillas röda bortaställ är bara helrött. Men grymt snyggt!
*
Real Madrid ser ut att bli precis så bra som laget är dyrt.
Framåt blir de i alla fall otroligt sevärda och effektiva.
Bakåt verkar de, precis som Barcelona, ha en del i övrigt att önska.
*
Världens roligaste spelare gick till Milan inför förra säsongen.
Det var en kille som dominerade vilken fotbollsplan han än steg in på.
Eftersom TV4 envisades med att visa höjdarmatchen såsom Bari-Bologna och Cagliari-Siena och liknande så såg jag inte mycket av min gamle fotbollsunderhållare.
Nu, igår, fick jag återigen tillfälle att se honom i Milans rödsvarta ställ.
Tyvärr fick jag med egna ögon konstatera det som hela världen vetat om länge nu.
Han är slut. Magin är borta och kvar återstår en seg, uselt filmande och tråkigt domarhäcklande dussinspelare. Jag vill inte ge upp hoppet om honom.

Vi kan bara hoppas att han återfinner glädjen att återigen bjuda oss på den fotbollsmagi som han är ensam om att ha bjudit oss på. Självklart pratar jag om Ronaldinho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar