Välkommen till Ryssfemmor!


onsdag 8 juni 2011

Ouch, snacka om en match för mycket

Alltså man förstår ju att en stor hjälte måste få ett avslut...

...men vissa avslut gör sig helt enkelt bäst i kostym.

Killen de zoomar in. . . ja, eller zoomar in och zoomar in är väl mycket sagt, han syns säkert på Voyagers kameror. . .  är gamle fotbollshjälten Ronaldo i sin avskedsmatch.

*************************************************************************
Igår var det en annan snubbe i blågult som visade lite av sitt kunnande.
Tre mål av Zlatan...på halvfart.
Imponerande.


Hoppas alla svenskar i Finland dansade på Helsingfors gator efter matchen.

Martin Lipton heter en brittisk krönikör på Daily Mirror.
Han är en idiot.

"Tre mål i en match avgör inte en spelares rykte. Det är framträdanden under en hel karriär som gör det".
Så långt har han ju rätt token.
Men det han inte ändrar åsikt om är alltså att Zlatan är en nolla som han sa häromdagen.

Det är bara att titta på de mål som Zlatan har gjort genom sin karriär.
Många är så snygga att en kille som Lionel Messi skulle offra 50 % av sina mål för att få ha gjort ett enda mål av den kalibern.
Vi kommer alla att komma ihåg att Lionel Messi gjort sisådär tvåtusen mål där han fått bollen på högerkanten och satt fart i en löpning diagonalt åt vänster och sedan nypt till mitt i steget. Det ÄR imponerande i sig, missförstå mig rätt, men inte särskilt minnesvärt.

Messi är fortfarande en bättre spelare och skulle jag få välja mellan honom och Zlatan skulle jag välja Messi om jag ville vinna en match men skulle jag bara söka underhållning skulle jag välja Zlatan alla dagar i veckan.


*****************************************************************************
Nationalarenan inblandad i en muthärva.
Jag börjar bli gruvligt trött på alla dessa kriminella typer i samhället.

*****************************************************************************

Al-Quaida hotar igen.
Jävligt trött på dem också.

Såg en brittisk dokumentär om muslimska ledare i London som inför dolda kameror totalsågar den västerländska demokratin och hetsar till övertagande av världen men som i intervjuer eller under mer officiella sammanhang lismar och smyger sig bakom mer rumsrena åsikter.
En rektor på en skola mosade samhällets tolerans mot t.ex. homosexuella och insåg inte att det är samma tolerans som gör att en sådan som han kan vandra på Londons gator.

Jag lovar att jag inte kommer att åka till Saudiarabien och kräva att de ska leva livet så som jag gör.
De får leva så som de vill bara de gör det utan min inblandning.

Det enda jag börjar tycka att vi ska inskränka är de muslimska skolor som predikar västvärldens tillkortakommanden och som hjärntvättar barn till att bli fanatiker.

*****************************************************************************
Anders Borg lånar inte ut mer av våra pengar till Grekland.
Bra beslut tycker jag.
Grekerna har levt gott på EU-stöd länge nog.
När våra äldre har knegat hårt upp till 65 års ålder har grekerna pensionerat sig kring 50.

När landet står på ruinens brant och de borde samlas kring en enad kamp för sig själva väljer de att istället strejka.

Dessutom spelar de fruktansvärt tråkig fotboll.

****************************************************************************
Politiker i Sverige håller på att utrusta skolorna med datorer.
En dator för varje elev är devisen.
Varför?
Vad ska eleverna göra med dessa datorer?

Politikerna verkar dessutom helt sålda på Ipads och nu ska alla politiker utrustas med en egen Ipad så de kan läsa dokument med den. Jo, tjena.


****************************************************************************
Socialdemokraterna växer enligt opinionsundersökningarna.
Jo, han Juholt är en fining han.

Jag är ärligt talat redan trött på honom.

Och att han har förlåtit sin bedragare till sambo hjälper inte.
Det säger mig bara att han är en person som gör allt för egen vinning till varje pris.
Sådana ledare klarar jag mig utan.

****************************************************************************
Företrädaren Mona Sahlin sägs inte vara så pigg på att ha ett arbete.
Nä, bara hon betalar skatt på multilönen hon lyfter så är hon väl häftig nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar