Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 15 maj 2011

Men vänta här nu...

Sverige kom trea i Eurovison Song Contest och plötsligt har vår heder återupprättats.


Hallå!
STOPP    STOPP  STOPP!!!

VÅR HEDER HAR ABSOLUT INGENTING MED DENNA FÖRETEELSE ATT GÖRA!

 


Ok, jag tittade på det hela med ett öga. Jag erkänner.
Såg Irländarna och Eric Saade uppträda och lite av några jönsar med strutar på huvudet. Hmmm...var det några fler jag såg ?
Jo, Italien såg jag lite av. . . och Frankrike.
Italienska låten var rätt ok medan den franska var en katastrof.
Irländarna var rätt ok de också. Bättre än Saades låt i alla fall.
Bosnien-Hercegovinas låt hörde jag inte igår men hörde den alldeles nyss. Lite tam men inte helt kass. Sjöng han på engelska förresten?

Ok, skippade alltså en hel drös med bidrag.
Såg lite av omröstningen sedan och det är ju här den värsta schlagerskandalen börjar.
Ni vet. Cypern och Makedonien ger tolvor till Grekland och vice versa.
Alltid helt utan någon som helst koppling till om låten står sig i konkurrensen eller ej. Vilka som sedan vinner handlar mest om vem som får flest av "småpoängen" flest gånger.
Att tillhöra förhandsfavoriterna är också fördärvligt för tävlingsresultatet. Då förlorar man alltid 50-60 poäng på taktikröstningar.

Ok, de nordiska länderna beskylls ofta för att rösta på varandra.
Visst, men om vi ska vara ärliga så har vi i norden oftast rätt hyggliga bidrag som vi tävlar med. Samtidigt, hur ofta får Finland toppoäng av oss?

Någonstans läste jag att "Popular" var vår bästa låt på tolv år.
Jösses alltså.

Vinnarlåten var rätt ok också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar