Välkommen till Ryssfemmor!


måndag 18 juli 2011

Härligt med tävling

Paraguay slog ut Brassarna ur Copa America och det tycker jag ju är något trist. Ännu så länge.

På något vis så dör alltid en stor del av turneringen när brassarna åker ut.
En drömfinal i ett VM är ju Brasilien-Sverige där vi vinner med 3-2 efter att ha legat under med 0-2.

En drömfinal i Copa America hade ju varit Brasilien-Argentina med en kraftmätning mellan Messi och Pato/Ronaldinho/Neymar m.fl. Nu blev det ju verkligen inte så.
Långt ifrån.

Brassarna lyckades med att missa fyra straffar och därmed var deras saga all.

Argentina däremot kan jag däremot inte påstå att jag är särskilt ledsen över att slippa framöver. Jag höll, som vanligt, på underdogen i matchen mellan Argentina och Uruguay och det gick min väg.

Diego Forlan är suverän när han spelar med Uruguay och hela laget pressar verkligen ur sig sista bloddroppen för att freda sitt mål. Muslera är en av världens hårdast arbetande burväktare. Skulle laget sedan möta Sverige skulle jag nog vara tokig över att de sparkade ner våra spelare hela tiden. Perez fick rött kort i matchen men kunde på de tio närmast föregående minutrarna ha fått fyra gula kort som renderat honom det röda kortet. Vilket pannben!

Brassarna spelar ju fortfarande världens mest underhållande fotboll när de är på humör och de har fortfarande inte tappat all sin lyster. Argentina däremot är det ju längesedan man såg som sådär otroligt fantastiska. Roligaste fotbollen i senaste VM spelade, utöver brassarna, ju faktiskt Chile och Uruguay.

Har inte sett hela sammandraget av brassematchen men av det jag sett känns det som att brassarna borde ha avgjort detta innan förlängningen och straffarna.

Brazil v Paraguay by geuzehead

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar