Välkommen till Ryssfemmor!


fredag 28 oktober 2011

Hå hå ja ja

Carlos Tevez säger nu att han aldrig vägrade att spela utan bara vägrade att värma upp.
Man kan ju bara sucka åt såna idiotkommentarer. Varför står pojken inte för att han är tjurig och därför vägrar att spela?

Hmm...svaret ligger väl i frågan. Han är en pojke helt enkelt.

Efter att ha värmt upp inför tusen matcher så är killen plötsligt färdigvärmd direkt ifrån bänken. Det pratas nu om att han ska till Ryssland. Jo, det är ju verkligen närmare familjen och säkert ett trevligare ställe än Manchester.
Han kan ju också mysa med Etoo...

*********************

Occupy Wall Street växer.
Mhm...kapitalismen är i gungning och det är ganska väntat.
Att ha en världsekonomi som bygger på spekulation om förväntat utfall istället för på äkta värden kan aldrig hålla i längden.

**********************

Zlatan ger ut en bok och det är faktiskt en idrottsbok jag kan tänka mig att läsa.

På banan tycker jag annars att Zlatan alltmer börjar framstå som världens tröttaste spelare.
Spelar han två matcher på raken så är han sliten och varje match han spelar ser han ut att vila sig inför nästa.

***********************

Levante leder La Liga och det är uppfriskande även om man inte har den blekaste aning om klubben eller dess spelare.

***********************

City krossade United och även det var uppfriskande. Störst plånbok vinner.
Har du någon gång mött någon som håller på City?
Nä, jag tänkte väl det. Snart kommer fansen fram.
Själv håller jag förresten fortfarande en tumme för Örgryte IS.
***********************

Malmö FF fick stryk mot något östeuropeiskt lag häromsistens. Jag såg inte någon uppmärksamma att så gott som samtliga spelare hos motståndarna hade brassenamn...

***********************

Ulf Stenberg skriver att många pekar ut Zlatan som skyldig för att landslaget misslyckas och att detta sällan händer killar som Messi, Ronaldo och Rooney.

Ähum...först ska jag säga att Zlatan skulle ha varit världens bästa anfallare om han sprang mer och gjorde fler små ryck. Ingen tränare i världen skulle ställa över Zlatan och fortfarande anses som fullt smart.

För det andra så minns jag tillfällen då killar som Beckham, Rooney, Ronaldinho och Trezeguet fått bära ett enormt ansvar för landslagets misslyckande.

Ronaldo får alltid kritik när landslaget inte vinner.

Lionel Messi blir ju för f-n attackerad hemma i Argentina för att han inte levererar i landslaget.

En kille som Schevschenko (hur stavas det nu då) blev kallad för världens högst betalde lyktstolpe efter ett VM med Ukraina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar