Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 22 augusti 2010

Gratulerar Kärra IBK till segern i Islander Cup

Måste ju säga att resultatrapporteringen från cupen varit rent ut sagt usel men jag lyckades i alla fall få fram att Kärra förlorade sin sista gruppspelsmatch mot IK Zenith med 6-7.
Det betydde att IK Zenith vann gruppen före just Kärra. Jag har inga resultat från den andra gruppen men jag tror Frölunda IBk vann den före Guldringen.

I sin tur betydde det att semifinalerna spelades mellan Frölunda IBK och Kärra IBK samt IK Zenith och Guldringen. Zenith vann sin semifinal och Kärra slog Frölunda IBK med 6-2.

Det verkar sedan ha blivit ett rafflande final där det stod 8-8 efter ordinarie matchtid och sudden death. Kärra vann sedan med 11-10 efter straffar.

Med det så fick jag ÄNTLIGEN rätt i ett tips gällande en turneringssegrare... ;-)

Att Kärra är bra det vet jag ju men att IK Zenith, som spelar två serier under Kärra, skulle hänga med så bra trodde jag ju inte. Först slog de Kärra i gruppspelet och sedan var det ju ett lotteri i finalen med straffar. Riktigt starkt gjort.
Kan det vara så att Clüwerskölds gjort så stora insatser för laget?
Ja, jag tror det är så att min gamla handbollskamrat Micael Clüwersköld tränar laget och att sonen Fredric återkommit till laget efter en sejour i Danmark.

5 kommentarer:

  1. Kärra IBK föll igenom två gånger om mot ett hungrigt Zenith... Hade 5-1, eller om det var 5-2 i båda matcherna men slappnade av.

    Ålder kanske, men just rutinen avgjorde när straffarna tog vid.

    //Johan Selindh, Kärra IBK.

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till segern Johan!

    Jag hörde att ni bitvis hade lite problem konditionsproblem under turneringen men att ni levde gott på att ni kan varandra....

    Inte helt fel när idrotten handlar om teknik, finesser och kvicka klubbor och inte bara kuta-och-spring eller hur?

    ;-)

    //Anders

    SvaraRadera
  3. zenith har värvat 3 nya spelare efter den cupen.. nu väntar dom bara på förre ssl målvakt som kanske kommer så har dom komplett lag inför dumle

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Zenith kommer att bli vassa i sin serie utan tvekan och frågan är om de inte till och med tar hem den.

    //Anders

    SvaraRadera