Välkommen till Ryssfemmor!


lördag 3 september 2011

Vilket är ditt hemmalag?

Vi föll borta mot Ungern igår och besvikelsen är ENORM.
Oscar Wendt är den som sågas allra hårdast.

Jag vet inte jag.
Min egen reaktion på förlusten blev bara en gäspning.
Håller väl på att bli gammal antar jag.

Eller så känner jag helt enkelt inte nog mycket för killarna i blågult.
Jag kanske gillar att se underhållningen och leken med boll alltför mycket för att helt tappa det bara för att ett gäng landsmän beträder planen.

Hur många landskamper och kvalmatcher spelar vi om året, 5-6 eller tio?
Ok, men ca 350 dagar om året sitter jag och hoppas på att andra lag ska vinna.
Ena dagen är det FC Barcelona, Real Madrid eller AC Milan och nästa igen är det Örgryte IS(Hur skumt det nu kan låta men det är en lång story...).
Jag vet mer om hur Xavi och hans lagkamrater i Barca beter sig och hur de tänker än vad jag vet om Sebastian Larsson, Andreas Granqvist och Osacar Wendt eller för den delen Anders Svensson.

Hemma på min TV är AC Milan just nu mitt första hemmalag. Självklart för att den långe spelar där. Sedan kan jag inte låta bli att hålla på de där långsamma farbröderna i rödsvart. Det är som en rysare eller en mardröm där man är jagad i en lång mörk korridor och man springer mot utgången som bara flyttar sig längre och längre bort. Ungefär så känns det när Nesta, Zambrotta, Seedorf, Flamini och Ambrosini strävar så sakteliga mot bollen. Det går liksom inte att slita sig ifrån spänningen.

När FC Barcelona möter Chelsea FC är Barca mitt hemmalag.

När Barca möter Real Madrid kan jag inte låta bli att hålla på galningens gäng.

När Barca möter Manchester United så som Man U spelat denna säsong håller jag på United. När Man U spelar så som de gjort de senaste fem åren håller jag på Barca.

Jag kan inte påstå att jag höll på Ungern igår för Sverige kommer ALLTID att vara mitt hemmalag. Men nog önskar jag lite mer underhållning. Det funkar inte att gå in och vara bajsnödig en hel första 45a.

När det gäller Wendt. Han har ju varit bra tidigare. Han kommer igen.
Vem hade jag petat honom med? Safari-felkastare? Nja, vet inte om skillnaden blivit så stor.

Igår var det mittfältet och anfallet som falerade mest i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar