Välkommen till Ryssfemmor!


söndag 4 april 2010

Örjan sömngångare

Tipset igår gick halvbra.

Örjan "Somnade i kön" Kihlström körde, som väntat, passivt med storfavoriten Magic Space i första. Medan loppet avgjordes framför Örjan så satt han och målade tånaglarna långt bak i fältet. Jag hade med Ryan Trot men inte Junction.
Hyfsat bra läst av mig. Hade bara Adielsson varit lite kyligare med Little Rainbow hade han nog fått andraplatsen bakom Ryan Trot. . . eller kanske inte ändå.
Synd att inte Ryan Trot är riktigt körbar i loppen.

I andra loppet släppte Kihlström ledningen med Izara och satt sedan och letade luckan bakom vinnaren på upploppet. Den gubben gick inte hem.

Nu Pagadi var precis så överlägsen som väntat, trots Stig Hs farhågor innan.

Necklace galopperade i starten och hamnade i kön och visade därefter inget. Bone Beiron styrdes bra av Ulf Ohlsson till en säker seger. Här flög jag för andra gången.

Kallblodsloppet var olösligt på förhand och jag hittade inte heller Rapp Elden som vann.

I avdelning sex så behöll faktiskt Kihlström ledningen med favoriten Alwood och vann. Så bra det kan gå om man inte alltid kör för att ge ett snällt lopp och vinna ur luckan.

I sista loppet fick ni ju faktiskt en vinnare av mig. Rano klippte den knappe favoriten den sista biten och vi hade en fjärdehandare som segrare. Jag var inne på att spika kusen ända in i det sista. Till slut valde jag en spik på Necklace istället och det var ju en riktig miss.

Denna gång blev Junction, Bone Beiron och Rapp Elden för svåra att hitta för mig.
V7 har ju lyfts fram som ett spelalternativ under veckan. Tja, kanske det men hur kul är det när Junction vinner i första?
Man ska ju aldrig säga aldrig och om inte om fanns så men med ett rätt till så hade jag minst fått spelslanten i retur. Men det är klart lirar man 500 spänn och det krävs tio femmor för återbetalning så kanske V7 är det bästa alternativet.

På stryktipset och oddset var jag också halvbra med.
Roma vinner allt nu.
Chelsea klippte ett United utan Rooney.
Bourdoux som är hur bra som helst föll hemma mot Nancy. Tror jag nämnde något om cupspel och vilande av spelare.
Arsenal vann med mycket möda men de vann.

Barcelona utklassade Bilbao med ett B-lag. Chygrynskiy spelade i backlinjen för Barca. Maxwell spelade på mittfältet. På topp spelade både Jeffren och Bojan. Dani Alves vilade och Puyol var förpassad ut på högerbackplatsen. Första kvarten hade Barcelona lekstuga utan att göra mål men sedan kom målen med jämna mellanrum och det slutade 4-1.

Sedan har vi det coolaste av tipsen och det var att Skellefteå faktiskt klippte HV71 på bortaplan.

Ok, nu har jag varit lite "elak" mot Örjan Kihlström ett par gånger.
När du läser det här Örjan så kan du ju tänka på att du ibland verkar lite frånvarande i loppen och att det inte är illa menat att säga att du sitter och hästesöver i sulkyn. Det står ju var och en fritt att tippa sina slantar på de hästar du kör och tippar man så man inte vinner så är det ju alltid tipparens fel.

Det är bara det att jag ofta känner att du inte riktigt ger dina hästar chansen att visa hur bra de är och därför får de heller inte chansen att vinna.
Ibland är det ju säkert så att du känner att hästen inte är så vass för dagen och det finns alla möjliga förklaringar som att du tar ett beslut på en tusendels millisekund och sådär. Det är bara det att du känner av hästens mindre bra dagar och tar dessa millisekundsbeslut så du hamnar i fjärde invändigt oftare än andra kuskar.

Det hade ju inte gjort något om det var så att du körde alla dina lopp invändigt i kön om det inte vore för att du ofta får väldigt bra hästar att styra. Hästar som står i 1.60 gånger pengarna och så bör liksom få chansen att strida om segern.

Titta lite på Björn Goop och Åke "Stallstyrarn" Svanstedt eller Lutfi "Galopptränaren" Kolgjini som alltid försöker med sina kusar. Det kanske går att utvecklas på äldre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar